مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: ۲۳درصد جمعیت کلانشهر اصفهان در بافت‌های ناکارآمد سکونت دارند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد فیض مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: ۴۴۹ هزار و ۹۴۷ نفر معادل ۲۳ درصد از جمعیت این کلانشهر در بافت‌های ناکارآمد ساکن هستند.

محمد فیض افزود:طبق آخرین مصوبات اخذ شده از کمیسیون ماده پنج، ۱۲ درصد مساحت شهر اصفهان شامل دوهزار و ۳۸۰ هکتار در قالب ۲۳۷ لَکه بافت ناکارآمد است.

وی گفت: ۲۳۷لکه بافت فرسوده در مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان در قالب چهارگونه بافت ناکارآمد با پیشنیه روستایی، اسکان غیررسمی، میانی و بافت ناکارآمد تاریخی پراکنده شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان افزود: موضوع مهم و قابل تامل، مقابله با گسترش اینگونه بافت‌ها و رفع مسایل و مشکلات موجود در آن، همواره دغدغه‌هایی را بین مدیران شهری و دست اندرکاران مدیریت بحران شهری ایجاد کرده است.

محمد فیض گفت: در این زمینه قوانین، دستورالعمل و شیوه نامه‌های متعددی تدوین شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به سیاست‌های کلی نظام در بخش شهرسازی و مسکن، قوانین برنامه پنج‌ساله چهارم، پنجم و ششم توسعه کشور در حوزه حمل و نقل و مسکن و قوانین ویژه بافت‌های ناکارآمد اشاره کرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر و با فراگیر شدن طرح بازآفرینی پایدار بافت‌های ناکارآمد شهری، تنها مداخله مستقیم در بافت کالبدی به عنوان راه حل معضلات و مشکلات این گونه بافت‌ها مطرح نیست و باید برای رفع آن‌ها به تمامی ابعاد حاکم بر بافت شهری ازجمله کالبدی، اجتماعی، اقتصادی به صورت همزمان پرداخت.

انتهای پیام/م

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.