عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: دم زدن مثلث شرارات از مذاکره دروغ محض است و دروغگویی در ژن دولت مردان آمریکایی است.

دروغگویی در ژن دولت مردان آمریکایی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری در مراسم ساگرد شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهر تاکستان و روستای یحیی آباد این شهرستان گفت: دم زدن مثلث شرارت در امریکا یعنی ترامپ، پمپئو و بولتون دروغ محض است و دروغ گفتن در ژن دولت مردان امریکایی است.

آیت الله خاتمی افزود: واشنگتن پست اعلام کرده که ترامپ در طول ریاست جمهوری خود بیش از ده هزار دروغ گفته است.

وی با اشاره به سخنان رییس جمهور آمریکا درباره خودداری از حمله به ایران پس از شکار پهپاد جاسوسی آن‌ها در آسمان کشورمان گفت: ترامپ اعلام کرد می‌خواستیم سه پایگاه موشکی ایران را بزنیم و اگر حمله می‌کردیم ۱۵۰ نفر از ایرانیان کشته می‌شدند و این در حالی است که آن‌ها تاکنون ۵۰ هزار نفر را در یمن کشته اند و ترس آنرا داشتند که اگر بزنند می‌خورند و اگر ۱۵۰ نفر از ما را می‌کشتند ۱۵۰۰ نفر از آن‌ها را به درک واصل می‌کردیم.

آیت الله احمد خاتمی افزود: دوره بزن درو گذشته است وبه این پهبادی که فرستاده بودند اخطار داده شد و با کمال وقاهت گوش نکردند، شلیک شد و باز هم بیایند باز هم شلیک خواهد شد.

وی تاکید کرد: ما قصد حمله به هیچ کشوری را نداریم، اما اگر دشمن بخواهد حمله کند ما دندان‌های دشمن را در دهانش خورد خواهیم کرد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اینکه اسلامیت نظام جمهوری اسلامی قابل تغییر نیست و این اصلی است که در قانون اساسی آمده افزود: نکته غیر قابل تغییر دیگر در قانون، ولایت فقیه است که یک قانون است و کسی نمی‌تواند بگوید که نظام اسلامی را قبول دارم، ولی نظام اسلامی را قبول ندارم.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: ولایت مطلقه فقیه این نیست که فقیه هرچه خواست انجام دهد بلکه یعنی همان اختیارات حکومتی که پیامبر و امیر المومنین داشتند در زمان غیبت امام زمان بر عهده، ولی فقیه است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: ولایت فقیه امتحان خود را پس داده او در این چهل سال، انقلاب را از خطرات حفظ کرده است.

امام جمعه تهران اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس شهر‌های ما بمب باران می‌شدند، ولی مردم ما یک روز بحران به خودشان ندیدند و این برآمده از رهبری ولایت فقیه بود.

وی افزود: در مصر حزب اخوان المسلمین هشتاد سال تشکیلات داشتند، اما یک سال هم نتوانستند حکومت را اداره کنند و دلیل آن رفاقت با امریکا بود.

رفاقت با اسراییل دلیل مرگ مرسی

آیت الله خاتمی ادامه داد: مُرسی رابطه اش را با اسراییل عادی کرد و چوبش را هم خورد.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان گفت: مرسی را در دادگاه نجات ندادند در جایی که حسنی مبارک را با بالگرد از دادگاه به بیمارستان بردند.

وی ادامه داد: نظام مردم سالار دینی یعنی اینکه چهار چوب نظام دین است و این خط ما را از دموکراسی غربی جدا می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: دموکراسی غربی هر چه را که مبتذل باشد را نیز می‌پذیرد مانند همجنس بازی و می‌خواهند همجنس بازان نماینده داشته باشد و ما این دموکراسی را آلوده می‌خوانیم.

وی اظهار داشت:نظام ما دینی است و چهار چوب دین برای ما اصل است و در قوانین دینی مردم را همه کاره میدانیم.

آیت الله احمد خاتمی ادامه داد: چهل سال از انقلاب گذشته و نزدیک چهل بار مردم پای صندوق‌های رای آمده اند و این یعنی مردم سالاری، یعنی باور ما این است که رای مردم تاثیر گذار است، رییس جمهور و نماینده همان کس است که مردم انتخاب می‌کنند.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان اظهار داشت: در اصل پایانی قانون اساسی آمده است که جمهوریت اسلامی قابل تغییر نیست و این به آن معناست که این کشور تا ابد رنگ حکومت استبدادی را به خود نخواهد دید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مذهب رسمی کشور هم در قانون غیر قابل تغییر است و به دنیا می‌گوییم که ما شیعه هستیم و این راه را حق می‌دانیم.

وی ادامه داد: سند شیعه بودن ما حدیث غدیر است که رهبر انقلاب هم به تفسیر آن برای جوانان تاکید دارند.

آیت الله خاتمی گفت: امروز ما با دشمنانی طرفیم که با اصل اسلام مخالف اند و باید شیعه و سنی با دشمنان اسلام متحد شوند.

وی بیان کرد: دولت پیر استعمار، انگلیس، هم داعشی هارا تقویت می‌کند هم پول به وهابی‌ها و تشیع انگلیسی می‌دهد و این نشان می‌دهد که می‌خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند.

عضو هیئت رییسه مجلس خبرگان اظهار داشت: دلیل آنکه مقام معظم رهبری علیه اسلام امریکایی و تشیع انگلیسی افشاگری می‌کنند این است که آن‌ها اصل اسلام را نمی‌خواهند و می‌خواهند شیعه کشی و سنی کشی راه بیفتد تا اسراییل و خودشان جان سالم به در ببرند.

وی ادامه داد: ما شیعه جعفری هستیم، چونکه مرجع علمی جهان اسلام اهل بیت و به ویژه امام جعفر صادق هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آب را باید از سر چشمه گرفت و سر چشمه شیعه و علم جهان اسلام امام جعفر صادق (ع) است.

وی اظهار داشت: خط امروز جمهوری اسلامی ایران این است که تسلیم نا پذیر و ذلت نا پذیر است و این همان راه امام صادق (ع) است

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار