طبق آخرین سرشماری ،خراسان جنوبی به عنوان یازدهمین استان سالمند در کشور معرفی شده است.

عرب نژاد مدیرکل بهزیستی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: خراسان جنوبی در سرشماری سال ۹۵ یازدهمین استان سالمند و پیش از آن در سال ۹۰ پنجمین و در سال ۸۵ دومین استان سالمند در کشور شناخته شده است.

وی با بیان اینکه طبق سیر تکاملی بشر دوران سالمندی در انتظار هر انسانی می‌باشد و این عدالت جاری طبیعت شامل حال اکثریت خواهد شد افزود:  باید تدابیری اندیشید تا زندگی خوب و فعال در اجتماع برای آنان فراهم شود.

عرب نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان بیش از  ۷۵ هزار  سالمند بالای ۶۰ سال وجود دارد ادامه داد:  از این تعداد حدود ۳۷ هزار و۱۲۴ نفر مرد و ۳۷ هزار و ۹۰۱ نفر زن می‌باشند.

مدیر کل بهزیستی اظهار کرد: تنها تعداد ۱۴۰ نفر از این افراد در سرای شبانه روزی سالمندان نگهداری می شوند واین آمار نشان دهنده‌ی این است که بسیاری از سالمندان در منازل خود و یا توسط فرزندان به اموراتشان رسیدگی می‌شود.

وی افزود: با توجه به وظیفه‌ی ذاتی اداره کل بهزیستی مبنی بر حمایت از اقشار آسیب پذیر از جمله سالمندان این سازمان به عنوان دبیر شورای ساماندهی سالمندان استان موظف به تحقق سیاست‌ها و ارتقا کیفیت زندگی سالمندان با کمک کلیه‌ی دستگاه‌های اجرایی استان می‌باشد.

عرب نژاد  تصریح کرد: در جلسه‌ی سه ماه‌ی اول سال ۹۷ دو کمیته‌ی تخصصی ذیل مجموعه‌ی شورا، کمیته‌ی امور حقوقی و قانونی و کمیته ب رفاهی سالمندان با مدیریت اداره کل کمیته امداد و مدیر کل رفاه و تامین اجتماعی تشکیل شد.

مدیر کل بهزیستی در پایان با توجه به آسیب پذیری قشر سالمند در جامعه عنوان کرد: هدف اصلی این شورا بهبود و توانمند سازی سالمندان است که امیدواریم گامی موفق در این زمینه برداریم و بتوانیم طراوت و شادمانی را به سالمندان هدیه دهیم.

انتهای پیام / ط ا

وجود  بیش از  ۷۵ هزار  سالمند در خراسان جنوبی

برچسب ها: بهزیستی ، سالمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.