آزادی ۴۷ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان کرمان

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان از آزادی ۴۷ زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان کرمان از ابتدای امسال تاکنون خبرداد.

حجت الله موسوی قوام، مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  گفت: ازابتدای امسال تاکنون ۴۷ زندانی جرایم غیر عمد با مبلغ ۲۰ میلیارد و ۴۸۱ میلیون ریال از زندان‌های استان کرمان آزاد شده اند.

وی افزود: از این تعداد زندانی آزاد شده ۳۴ زندانی توسط ستاد دیه استان و مابقی از محل کمک‌های مردمی، ستاد دیه کشور، بانک ها، صندوق تامین خسارت و ستاد دیه استان کرمان و اخذ رضایت شاکی آزاد شده اند.

موسوی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱۹ زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند، تصریح کرد: ۷ و نیم میلیارد تومان نیاز است.

وی به بالاترین آمار جرم در بین زندانیان جرایم غیر عمد اشاره کرد و گفت: محکومین بدهکاران مالی با ۱۱۵ نفر و بعد از آن مهریه و نفقه و محکومین به دیه هستند.

وی بیان داشت: با توجه به دستور العمل قوه قضاییه خوشبختانه تعداد محکومین مهریه و نفقه رو به کاهش است.

مدیر عامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد:کمترین آمار زندانیان جرایم غیر عمد مربوط به زندان منوجان و بالاترین آمار مربوط به شهر کرمان با ۸۴ نفر است.

موسوی قوام بیان داشت:  در حال حاضر ۱۱۴ نفر زندانی جرایم غیر عمد ورودی سال ۹۷ و بعد از آن ۹۱ نفر ورودی سال ۹۸ و مابقی ورودی سال ۹۶ هستند.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ جشن گلریزان برپا شده است؛ گفت: ۱۰ میلیارد تومان تعهد خیرین بوده که تاکنون ۵۰ درصد آن وصول شده است.
انتهای پیام/ی

ابتدای امسال تاکنون ۲۶ جشن گلریزان در کرمان برپا شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار