در راستای اعمال مدیریت سبز در دانشگاه‌ها ۵۴ پروژه برای اختصاص ردیف اعتباری به کارگروه راهبری مدیریت سبز وزارت علوم تامین اعتبار شدند.

انتخاب ۵۴ پروژه برای اختصاص ردیف اعتباریبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، از میان ۶۰۰ پروژه ارسال‌شده برای تامین اعتبار از ردیف متمرکز مدیریت سبز به کارگروه راهبری مدیریت سبز وزارت علوم، پس از بررسی‌های فنی و کارشناسی، تعداد ۵۴ پروژه به‌منظور تامین اعتبار از ردیف مربوطه انتخاب شدند.

از میان این پروژه‌ها تعداد ۴۲ پروژه در گروه مدیریت آب و پساب، تعداد ۶ پروژه در گروه ارتقا کیفی موتورخانه‌ها و بهینه‌سازی سامانه‌های تاسیساتی و پنج پروژه در گروه انرژی‌های تجدید پذیر، ممیزی، پایش هوشمند و کنترل مصرف انرژی بوده است.

در گروه حمل‌ونقل و پسماند نیز به دلیل نوآوری یک پروژه انتخاب شد.

نظر به وضعیت زیست‌محیطی کشور و عواملی نظیر کم‌آبی، خشک‌سالی، فرسایش خاک، ریزگرد و آلودگی هوا، کمبود آب و لزوم توسعه و اجرای پروژه‌های مرتبط با حوزه مدیریت سبز ازجمله تصفیه‌خانه، فاضلاب و بازچرخانی پساب، هوشمندسازی موتورخانه‌ها و تاسیسات، استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه فضای سبز سازگار با اقلیم هر منطقه در دانشگاه‌ها زمینه‌ساز ایجاد توسعه پایدار در کشور و کاهش معضلات زیست‌محیطی هستند.

انتهای پیام/

انتخاب پروژه‌های مورد حمایت مالی ردیف متمرکز مدیریت سبز وزارت علوم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار