شنا کردن در کانال‌های آبرسانی ممنوع است

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از ممنوع بودن شنا کردن در کانال‌های آبرسانی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمیدرضا لشکری، معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: ماهیت کانال‌ها برای تامین و انتقال آب است و نه شنا کردن و مردم به هیچ عنوان نباید در کانال‌های آبرسانی که برای انتقال آب به اراضی کشاورزی و سایر موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد، شنا کنند.

وی بیان داشت: برخی از مردم با توجه به گرم‌تر شدن هوا در کانال‌های آبرسانی شنا می‌کنند که این مساله یک کار بسیار خطرناک و غیرقانونی است  جریان آب در کانال‌های آبرسانی بسیار زیاد است و همچنین شرایطی که کانال‌ها در طراحی دارند و شیب‌دار بودن آن‌ها به شکلی است که اگر شخصی وارد آن‌ها شود ممکن است نتواند از آن خارج شده و این مساله خطرساز می‌شود.

لشکری عنوان کرد: همیشه در فصل گرما درخواست داریم مردم در مکان‌های مناسب شنا مانند استخر‌ها و یا سواحل بهسازی‌شده شنا کنند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: سازمان آب و برق با توجه به اهمیت این موضوع نسبت به نصب تابلو‌های ممنوعیت شنا در محل کانال‌ها اقدام کرده است و در این زمینه از مردم درخواست داریم تا در کانال‌ها شنا نکنند.

این مقام مسئول در پایان گفت: مردم نباید به سادگی از کنار این موضوع عبور کنند و باید توجه ویژه‌ای به این مساله داشته باشند.

انتهای پیام/م

ممنوع شدن شنا در کانال های آبرسانی

برچسب ها: انتقال آب ، آبفا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.