وزیر نیرو در قزوین گفت: وزارت نیرو با اتکا به منابع تجدیدپذیر می‌تواند خدمات گسترده‌ای را به مناطق مختلف ارائه دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،رضا اردکانیان وزیر نیرو در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین با تاکید بر اتکا به منابع تجدیدپذیر بریا ارائه خدمات به مردم گفت: آب و انرژی‌های فسیلی دو منبع مهم زیست محیطی تجدیدناپذیر هستند که نیاز به مدیریت علمی، کارشناسانه و دقیق دارند.

 اردکانیان درباره بکارگیری اساتید و کارشناسان برجسته علمی در پُست‌های مدیریتی هم گفت: هم اکنون انتصاب مدیران ارشد از جمله پست معاونت وزیر نیرو، با اتکا فراخوان عمومی انجام شده و بیش از ۵۰ مدیر به این طریق مشغول به کار شده‌اند.

وی، مسئله مهم استان قزوین را حفاظت از منابع آب دانست و از دستگاه قضا و رسانه‌ها هم خواست حقوق عامه در طرح‌های توسعه و تامین منابع آب، و همچنین فرهنگسازی در زمینه مصرف بهینه آب و انرژی را جدی بگیرند.

استاندار قزوین هم با اشاره به اقلیم خشک و نیمه‌خشک کشورمان گفت: باید در همه رفتارهایمان موضوع سازگاری با کم‌آبی دیده شود و کارگروه سازگاری با کم‌آبی، همین موضوع را دنبال می‌کند.

عبدالمحمد زاهدی افتتاح چند طرح حوزه آب به ارزش ۱۷۵ میلیارد تومان را دلیلی بر اهمیت موضوع مدیریت منابع آبی ذکر کرد و افزود: مهم‌ترین چالش ما حفاظت از منابع آب است که مدیرعامل جدید هم باید آن را با جدیت دنبال کند.

مدیرعامل سابق آب منطقه‌ای قزوین هم در این مراسم گفت: سد نُهُب تاکستان با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی، به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

پویا افزود: انتقال آب سد طالقان به استان برای تامین آب ۱۴ شهر و ۹۲ روستا، یکی از طرح‌های مهم حوزه آب است که موفقیت اندکی دارد.

وی اضافه کرد: این طرح علیرغم پوشش ۸۰ درصدی جمعیت استان، به علت محدودیت مالی در تامین لوله، تنها ۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل سابق آب منطقه‌ای قزوین  درباره طرح‌های حوزه آب هم گفت: تمام آب مصرفی قزوین از آب زیرزمینی تامین می‌شود و برای طرح‌های آب منطقه‌ای، هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

پویا با اشاره به تراز ۸۴ سانتیمتری سطح آب زیرزمینی در استان اضافه کرد: تاکنون ۶۳۰ کنتور هوشمند در چاه‌ها نصب شده و برای حل موضوع چاه‌های فرم یک، ۱۰ درصد چاه‌ها با پوشش ۷۰ هزار هکتار از باغات باید تعدیل شود.

در پایان این مراسم با قدردانی از خدمات ۷۵ ماهه حمید پویا مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین، ، یدالله ملکی به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.

انتهای پیام/ک

آیین تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.