در فصل تابستان

هر ساله ۲۰ نفر در رودخانه و سد‌ها غرق می‌شوند

به گفته رئیس هیات نجات غریق کرمانشاه، در استان هشت نقطه بحرانی وجود دارد که بیشترین آمار غریق‌های استان را به خود اختصاص داده است.

هر ساله ۲۰ نفر در رودخانه و سد‌ها غرق می‌شوندبه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،سعید نصراللهی رئیس هیات نجات غریق کرمانشاه بابیان اینکه هرساله با شروع فصل گرم آمار غریق‌های استان در رودخانه‌ها و سد‌ها افزایش می‌یابد، عنوان کرد: شنا کردن در سد و رودخانه بسیار متفاوت از استخر است، بگونه‌ای که حتی اگر یک فرد در استخر شناگر ماهری باشد، نمی‌تواند در سد و رودخانه همان مهارت را داشته باشد.

رئیس هیات نجات غریق کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه از ابتدای امسال حدود شش تا هفت نفر در سد‌ها و رودخانه‌های استان غرق شده اند، گفت: معمولا تا پایان فصل تابستان تعداد غریق‌های استان به ۲۰ نفر می‌رسد که درصدی از آن‌ها را کودکانی تشکیل می‌دهند که بواسطه کم وزن بودنشان جریان آب آن‌ها را سریعتر با خود می‌برد.

وی با بیان اینکه در این طرح هشت نقطه بحرانی که بیشترین آمار غریق‌های استان را دارد شناسایی شده، اضافه کرد: سراب نیلوفر، سراب هشیلان، سراب یاوری، سد‌های گیلانغرب، قصرشیرین و سنقر از جمله این اماکن آبی پرخطر هستند که بیشترین غریق‌های استان هرساله در آن‌ها رخ می‌دهد.

 

انتهای  پیام/ز

 

از ابتدای امسال حدود شش تا هفت نفر در سد‌ها و رودخانه‌های استان غرق شده اند

برچسب ها: شنا ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.