فرماندار همدان گفت: دولت نرخ خرید تضمینی گندم را به ازای هر کیلوگرم یک‌هزار و ۷۰۰ تومان اعلام کرد.

نرخ خرید گندم اعلام شد؛ هر کیلوگرم ۱۷۰۰ تومانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حسین افشاری فرماندار همدان افزود: امسال جو هر کیلوگرم ۲۰۰۰ تا ۲۱۰۰ تومان و گندم با نرخ تضمینی هر کیلو گرم ۱۷۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خرید گندم باکیفیت مهمترین اولویت استان است، گفت: اگر گندم بی کیفیت تبدیل به نان نامرغوب شود و به دست مردم برسد تمام زحمات دولت و کشاورزان ازبین خواهد رفت.

فرماندار همدان به برخورد جدی دولت با اخلال گران این حوزه اشاره  کرد و ادامه داد: اگر کشاورزی گندم مرغوب را جایی دیگر نگهداری کند ویا از طریق شبکه‌های غیر رسمی به فروش برساند با فرد متخلف برخورد می‌شود.

افشاری به فعالیت تعاونی‌های خرید گندم با نام‌های تعاونی امزاجرد، قهاوند، عبدالرحیم اشاره و عنوان کرد: مراکز خرید گندم هم در استان و هم در شهرستان‌ها از ساعت ۷ الی ۲۱برای خریداری و تحویل گندم کشاورزان فعالند .

وی عنوان کرد: در استان ۳۰۰ هزار تن ظرفیت خالی سیلو وجود دارد که محموله‌های بزرگ بهتر است به این مراکزمنتقل شوند .

فرماندار همدان با بیان اینکه صدور بارنامه برای محموله گندم های ارسالی کشاورزان بسیار حائز اهمیت است گفت : در صورت نداشتن بارنامه و بیمه اگر به هر دلیلی محموله آسیب ببیند تمام ثروت کشاورزان از بین می‌رود و بیمه هیچ مسئولیتی در قبال خسارت محصولات کشاورزان ندارد .

انتهای پیام/ب

وجود ۳۰۰ هزار تن ظرفیت خالی سیلو در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار