مصوبات دولت تدبیر در بخش گردشگری خراسان شمالی محقق شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حبیب یزدان پناه مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: مصوبات دولت در حوزه گردشگری این استان به طور کامل محقق شده است

یزدان پناه افزود: ساخت کمپینگ گردشگری فاروج و جاجرم و مطالعه و طراحی کمپینگ گردشگری بجنورد از مصوبات سفر قبلی دولت به این استان بود که اجرایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: کمپینگ گردشگری فاروج با جذب کامل اعتبار ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، به طور کامل اجرایی شد و در قالب این پروژه توقفگاه و محوطه سازی شامل سنگفرش و مجتمع خدماتی و بهداشتی کمپینگ اجرا شده و در سال ۹۶ از آن بهره برداری شد و کمپینگ گردشگری جاجرم نیز با جذب کامل اعتبار ۶ میلیارد ریالی، در همان سال اجرایی شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: در بجنورد نیز فقط مطالعه و طراحی کمپینگ مورد نظر بود که این کار با ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار جذب شده، اجرا شده است.

استان خراسان شمالی هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی شناخته شده دارد که تاکنون ۶۲۱ اثر تاریخی، طبیعی و ناملموس آن به ثبت ملی رسیده است.

این استان در مسیر دو مقصد گردشگری شمال و خراسان رضوی واقع است و سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر و گردشگر از آن گذر می‌کنند، اما سهم این استان از ماندگاری مسافران فقط ۲ ساعت است.

انتهای پیام/م

تحقق مصوبات دولت در بخش گردشگری خراسان شمالی

برچسب ها: میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.