عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس گفت: تکمیل بانک اطلاعاتی در حوزه‌های مختلف صنعت و اولویت‌بندی پژوهشی در بخش‌های مختلف صنعتی استان از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نادر طیبی عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس در نخستین جلسه کمیسیون انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی این اتاق که با حضور کارشناسان و فعالان این حوزه در استان برگزار شد، گفت: انرژی و محیط زیست یکی از مهم‌ترین مباحث در کشور و استان فارس است که این دو بخش در مباحث اقتصادی استان نیز بسیار موثر است، به عنوان نمونه می‌توان به نقش آب و چالش آن در بخش صنعت، تاثیر انرژی در قیمت تمام شده محصولات و قدرت رقابت‌پذیری آنها را بیان کرد.

وی افزود: در حال حاضر تامین آب برای بخش صنعت در استان فارس یک معضل است که باید راهکار کارشناسی برای آن در نظر گرفته شود و این درحالی است که میزان آب مصرفی در این بخش نسبت به بخش کشاورزی ناچیز است.

طیبی اظهارداشت: کمیسیون انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی یکی از بخش‌های مورد نیاز و حساس در استان فارس است که این کمیسیون می‌تواند در بسیاری از مسائل استان اظهار نظر کارشناسی و تخصصی داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس با اشاره به شرایط نابسامان اقتصاد کشور بیان کرد: بر این باوریم باید در چنین شرایطی در حوزه‌های زیر مجموعه این کمیسیون اظهارنظرهای عجولانه و غیرکارشناسی کاهش یابد تا تصمیم‌ها بر اساس واقعیت نگری و داشته‌های موجود گرفته شود.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما در این کمیسیون تکمیل بانک اطلاعاتی در حوزه‌های مختلف صنعت و اولویت‌بندی پژوهشی در بخش‌های مختلف صنعتی استان است.

طیبی عنوان کرد: ایجاد کمیته‌های تخصصی، برگزاری نشست‌های تخصصی فصلی، برگزاری دوره‌های آموزشی در صورت نیاز، بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی اتاق بازرگانی مانند شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و دعوت از افراد صاحب نظر و مدیران دولتی به فراخور موضوع‌ها از برنامه‌های ما در این کمیسیون است.
انتهای پیام/م

تکمیل بانک اطلاعاتی در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار