مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با اشاره به روند مطلوب خرید گندم و کلزا از کشاورزان، گفت : تاکنون ۱۶ هزار و ۴۰۰ تن گندم و حدود دو هزار تن کلزا از کشاورزان شهرستان خریداری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،شهرام آشتاب مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در جلسه شورای اداری این شهرستان از کرمانشاه به عنوان بزرگترین شهرستان کشاورزی کشور یاد کرد و گفت : ۳۴ درصد اراضی زراعی و باغی استان در این شهرستان قرار دارد و به عنوان قطب کشاورزی در سطح کشور مطرح هستیم.

وی با اشاره به وجود ۳۱۵ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در این شهرستان، گفت: امسال حدود ۱۰۵ هزار هکتار از این اراضی به کشت گندم اختصاص یافته است.

آشتاب از شروع برداشت گندم در سطح شهرستان از ۳۱ خرداد خبر داد و افزود: هم اکنون ۵۵۰ دستگاه کمباین در سطح شهرستان برای برداشت گندم و جو فعال است.

وی همچنین از فعالیت مراکز خرید گندم و جو همزمان با برداشت این دو محصول خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۶ مرکز خرید گندم و پنج مرکز خرید جو در سطح شهرستان فعال است و ناظرین به طور جد فعالیت این مراکز را رصد می‌کنند.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه قیمت مصوب دولتی برای هر کیلو گندم ۱۷۰۰ تومان، هر کیلو جو ۱۱۱۶ تومان و برای هر کیلو کلزا ۳۲۲۰ تومان است که تاکنون ۱۶ هزار و ۴۰۰ تن گندم و حدود دو هزار تن کلزا از کشاورزان شهرستان خریداری شده است.

وی افزود: در بحث خرید جو، با توجه به اینکه قیمت جو در بازار حدود دو هزار تومان است، برنامه ریزی‌ها به نحوی است که در این حوزه بیشتر بخش خصوصی برای خرید ورود کند.

آشتاب با اشاره به فعالیت سامانه خرید کلزا در شهرستان، گفت: در حال حاضر ۷۴۸ تن کلزا در سامانه به مبلغ دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان ثبت شده که پرداخت خرید آن بصورت آنلاین و ظرفیت دو تا سه روز بعد از تحویل، به کشاورزان انجام می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه روند خرید از کشاورزان استان به خوبی در حال انجام است، گفت: تاکنون ۶۰ درصد پول خرید گندم کشاورزان مناطق گرمسیری پرداخت شده و در بحث مناطق سردسیر این پرداخت ظرف یک ماه آینده انجام می‌شود و مشکلی در این زمینه نداریم.

آشتاب افزود: تنها در بحث برداشت محصولات، نگرانی ما از خروج گندم و جو و کلزا از شهرستان است که از بخشداران و دهیاران تقاضا داریم در این زمینه ورود کرده و مانع خروج این محصولات شوند و دست دلالان را کوتاه کنند.

وی تصریح کرد: همچنین در بحث تامین سوخت ادوات کشاورزی از نهاد‌های مربوطه تقاضا داریم محدودیت‌ها را بردارند .

 

انتهای پیام/د

خرید ۱۶ هزار و ۴۰۰ تن گندم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.