رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان: در سال ۹۷ تعداد ۸۹ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در سیستان و بلوچستان صادر گردیده است.

۸۹ پروانه بهره برداری صنعتی در سال ۹۷ در سیستان و بلوچستان صادر شدنادر میرشکار رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان وبلوچستان به مناسبت ۱۰ تیرماه روز ملی صنعت و معدن ضمن تبریک این روز به تلاشگران این حوزه‌ها در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در سال ۹۷ تعداد ۸۹ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۱۱۹۵ میلیارد ریال در استان صادر شدهکه با بهره برداری از این واحد‌ها تعداد ۷۷۷ شغل به صورت مستقیم در حوزه صنعت استان ایجاد شده است.

وی تعداد پروانه‌های بهره برداری صادره در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ را دارای رشد ۲۰ درصدی عنوان کرد.

میرشکار افزود: میزان سرمایه گذاری این پروانه‌های بهره برداری صنعتی یک هزارو ۱۹۵ میلیارد ریال است  که نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ رشد ۴ درصدی را نشان می‌دهد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: این پروانه‌های بهره برداری صنعتی ناشی از طرح، بدون طرح، و بهره برداری ناشی از توسعه و یا اصلاح می‌باشد.

وی در ادامه گفت: اشتغال ۹ هزار و ۸۲۸ نفر با صدور ۶۲۶ جواز تاسیس صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار و ۵۶۶ میلیارد ریال  پیش بینی شده است.

وی گفت: جواز تاسیس به مجوزی که افراد اعم از حقوقی یا حقیقی جهت انجام یک فعالیت تولیدی-اقتصادی اخذ می‌کنند گفته می‌شود و موضوعی که برای آن می‌خواهید جواز بگیرید باید با موضوع شرکت مرتبط باشد.

ذخیره یک میلیارد و صد میلیون تنی معادن سیستان و بلوچستان

نادر میرشکار گفت: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تن ذخیره شناسایی شده معدنی در این استان وجود دارد.

وی ادامه داد: ۶۸۳ هزار تن از مواد معدنی دارای پروانه بهره برداری و مابقی فعلا به صورت ظرفیت خالی است.

وی بیان کرد: ۶۲ درصد از مواد معدنی در حوزه مصالح ساختمانی، ۱۱ درصد سنگ تزئینی، ۹ درصد مواد غیر فلزی، ۱۸ درصد مواد فلزی است.

رئیس سازمان صمت سیستان وبلوچستان تصریح کرد: هفت هزار و ۷۰۳ نفر در بخش معدن سیستان و بلوچستان مشغول بکار هستند.

وی ادامه داد: ۲۶۶ معدن فعال در سطح سیستان و بلوچستان وجود دارد و ۹ معدن نیز در حال تجهیز و آماده سازی است

انتهای پیام/ع

 

برچسب ها: صنعت ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار