رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر گفت: نشت مواد نفتی و شیمیایی از مخزن شماره ۳ کارخانه تعطیل شده صابون سازی خرمشهر مهار شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،رضا جاوید رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر روز گذشته با بیان اینکه با متصاعد شدن بوی نامطبوع از کارخانه صابون سازی خرمشهر موضوع آلودگی زیست محیطی ناشی از نشت مواد شیمیایی و نفتی این کارخانه پیگیری شد گفت: مشکل نشت مواد از این کارخانه با همکاری فرمانداری، شهرداری و سایر ارگان‌های ذیربط برطرف شده ضمن اینکه از ورود مواد شیمیایی به رودخانه کارون جلوگیری شد.

وی حجم ذخیره مخزن شماره ۳ کارخانه صابون سازی خرمشهر را ۹ هزار و ۵۰۰ تن عنوان کرد.

گفته می شود مواد ذخیره شده در مخزن شماره ۳ کارخانه صابون سازی خرمشهر مواد " هیدروکربنی" بوده که این مواد از سوی افراد ناشناس به سرقت رفته و مواد شیمیایی ضایعاتی جایگزین آن شده که این موضوع از سوی دادگستری و شورای تامین شهرستان خرمشهر در دست پیگیری است تا افراد متخلف در این رابطه شناسایی شوند.

  یکی از مخازن کارخانه صابون سازی خرمشهر در دی ماه سال ۹۴ نیز دچار نشتی شدید شد و حجم زیادی از مواد ضایعاتی هیدروکربنی در محیط اطراف تخلیه شد که با احداث خاکریز از ورود مواد شیمیایی به رودخانه کارون جلوگیری شد.

کارخانه صابون سازی خرمشهر سال ۸۷ از بنیاد شهید منفک شده و به بخش خصوصی واگذار شد.

پس از واگذاری کارخانه صابون سازی خرمشهر به بخش خصوصی کارفرمای جدید به دلایل مشکلات مدیریتی نتوانست حقوق و بیمه کارگران شاغل را پرداخت کند.

این واحد تولیدی حدود سه سال است که تعطیل است و کارگران در این مدت توانسته‌اند بخشی از حقوق خود را از طریق شکایت به مراجع قانونی و فروش دارایی‌های این کارخانه دریافت کنند.

۱۲۰ کارگر در کارخانه صابون سازی خرمشهر مشغول کار بودند.

انتهای پیام/ د

نشت مواد نفتی و شیمیایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.