معاون شورای فدراسیون روسیه اقدامات آمریکا علیه تهران و مسکو را محکوم و از پاسخ قاطع ایران به تجاوز پهپاد آمریکایی تمجید کرد.

معاون شورای فدراسیون روسیه: آمریکایی‌ها تنها زبان زور را می‌فهمندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «الیاس اوماخانوف» معاون شورای فدراسیون روسیه در دیدار با هیات پارلمانی کشورمان در مسکو، اقدامات آمریکا علیه ایران و روسیه را محکوم کرد و گفت: این اقدامات واشنگتن دقیقا سیاست قلدری دولتی است و برای خنثی کردن آن، فقط زبان زور باید به کار گرفته شود، زیرا آمریکایی‌ها تنها زبان زور را می‌فهمند.

«الیاس اوماخانوف» با تمجید از پاسخ محکم و قاطع ایران به تجاوز پهپاد آمریکایی تاکید کرد: هر کشوری که با تمام وجود از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خود دفاع کند، آمریکایی‌ها خواهند فهمید که نمی‌توانند به راحتی به این کشور ضربه بزنند.

وی با بیان مصداق‌هایی از زیاده خواهی و سیاست استکباری آمریکا گفت: متاسفانه طی سال‌های پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، برخی در روسیه تصور می‌کردند که اگر امتیازاتی به آمریکا بدهند، همه مشکلات حل می‌شود، اما تجربه به ما نشان داد آمریکایی‌ها تنها و تنها به دنبال بردگی ملت‌ها و کشور‌ها هستند و هر قدر امتیاز بگیرند، باز هم امتیازات بیشتری می‌خواهند.

الیاس اوماخانوف افزود: هر چه همکاری و همگرایی ایران و روسیه بیشتر شود، بهتر و برنامه‌ریزی شده‌تر می‌توان آمریکایی‌ها را به عقب راند.
«مسعود پزشکیان» نایب رییس مجلس شورای اسلامی هم با قدردانی از مواضع روسیه درباره وقایع اخیر گفت: آمریکایی‌ها فقط عامل تشنج و تنش در منطقه هستند.

وی با برشمردن اقدامات خصمانه آمریکا ضد ایران گفت: آن‌ها تصور می‌کردند با خروج از برجام، تشدید تحریم‌ها و تهدید نظامی، می‌توانند جمهوری اسلامی ایران را تسلیم خواسته‌های خود کنند، اما ملت ایران با مقاومت جانانه، طرح آمریکا را نقش بر آب کرد.

پزشکیان با تاکید بر ضرورت همگرایی هرچه بیشتر کشور‌های منطقه به ویژه ایران و روسیه گفت: کشور‌های منطقه به خوبی می‌توانند امنیت منطقه‌ای را تامین کنند و این آمریکا است که باید از منطقه خارج شود.

وی تحریم‌های آمریکا را مغایر با تمام اصول و قواعد شناخته شده بین‌المللی دانست و افزود: باتوجه به اینکه ایران و روسیه مورد تحریم‌های آمریکا هستند، باید دو کشور هرچه بیشتر به هم نزدیک شده و همکاری‌های خود را در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی گسترش دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، تحریم ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۱ تير ۱۳۹۸
شما که میدونین چرا چند تا موشکای قاره پیمای اتمیتون رو نمیدین به ما تا اونو سر جاش بشونونیم
آخرین اخبار