تنها کارخانه تولید چرم مصنوعی شرق و جنوب شرقی کشور، در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند آماده بهره برداری است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،  صفدری زاده ، رئیس منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گفت: این واحد صنعتی با زیربنای ۴ بیرجند آماده تکمیل چرخه چرم مصنوعی شرق کشورهزار و ۵۰۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۱۸ هزار مترمربع در این منطقه ساخته شد و به زودی به بهره برداری می‌رسد.

وی ظرفیت تولید کارخانه چرم سازی را سالانه ۳ هزار تن در یک شیفت اعلام کرد و افزود: بخش اعظمی از مواد اولیه این کارخانه از جمله کربنات کلسیم از معادن استان تامین می‌شود.

صفدری زاده گفت: با راه اندازی این واحد صنعتی برای ۳۰ نفر در یک شیفت شغل مستقیم و برای ۵۰ نفر شغل غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

رئیس منطقه ویژه اقتصادی بیرجند سرمایه گذاری انجام شده برای کاخانه چرم مصنوعی بیرجند را ۱۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان اعلام کرد.

صفدری زاده با بیان اینکه تولیدات این کارخانه هم قابلیت صادرات و هم قابلیت تبدیل شدن به محصول دیگر را دارد افزود: درخواست‌های سرمایه گذاری برای تولید کیف و کفش در کنار این کارخانه از استان‌های اصفهان و شیراز داشتیم که با راه اندازی این واحد‌ها در آینده شاهد تکمیل خوشه صنعتی چرم مصنوعی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند باشیم.

وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با داشتن مزیت‌هایی از جمله معافیت‌های مالیاتی و گمرکی زمینه سودآوری بیشتری را برای واحد‌های اقتصادی مستقر در این منطقه ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.