فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با اجرای طرح نظارت تابستانی ۱۷۰ تیم پلیس راه جنوب و شمال استان با استقرار در محور‌های ارتباطی بر رفت و آمد خودرو‌ها و ترافیک راه‌ها نظارت دارند.

طرح تابستانی پلیس راه با حضور ۱۷۰ تیم در سیستان و بلوچستان درحال اجراستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  سرهنگ کشواد بهروزی زاده فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همزمان با اجرای طرح نظارت تابستانی ۱۷۰ تیم پلیس راه جنوب و شمال استان با استقرار در محور‌های ارتباطی بر رفت و آمد خودرو‌ها و ترافیک راه‌ها نظارت دارند.

بهروزی افزود: در این طرح مأموران طبق مقررات با متخلفان و تخلف‌های حادثه ساز و ناهنجاری‌های اجتماعی برخورد می‌کنند.

وی افزود: ارتقا نظم و انضباط ترافیکی و کاهش تلفات جانی و مالی از اهداف اجرای طرح است.

فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان ادامه داد: در طرح تابستانه امسال با دستور دادستان مأموران پلیس راه با لباس و خودروی شخصی در کنار جاده‌ها و اتوبوس‌ها حضور دارند و به طور نامحسوس به اعمال قانون می‌پردازند.

وی از توقیف افزون بر ۵۰۰ دستگاه خودروی پلاک مخدوش در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: طرح توقیف خودرو‌های فاقد پلاک و پلاک مخدوش با هدف ارتقا امنیت اجتماعی و پیشگیری از مشکلات و آسیب‌های احتمالی در مسیر‌های ارتباطی از اواخر اردیبهشت در این استان اجرایی شده است.

سرهنگ بهروزی زاده ادامه داد: در این طرح تمامی خودرو‌های پلاک مخدوش توسط مأموران انتظامی توقیف و روانه پارکینگ می‌شوند و تا ۲ ماه امکان ترخیص آن‌ها وجود ندارد.

فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی را از مهمترین مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح تا به صفر رساندن تمامی خودروی پلاک مخدوش در سیستان و بلوچستان با قوت ادامه دارد.

فرمانده پلیس راه شمال سیستان و بلوچستان توصیه کرد: از رانندگان عزیز در خواست می‌شود از انجام هرگونه حرکت‌های مخاطره آمیز پرهیز و زمینه آرامش و آسایش خود و دیگر شهروندان را فراهم سازند.

 تردد خودرو‌های پلاک مخدوش در محور‌های ارتباطی سیستان و بلوچستان معضلی است که همواره امنیت جاده‌ها را به خطر انداخته و سبب بروز حوادثی ناگوار می‌شود به طوری که سرعت سرسام آور برخی از این خودرو‌ها که گاهی حامل سوخت قاچاق یا اتباع بیگانه غیرمجاز هستند برای گریز از چنگ قانون موجب تصادفات ناگوار و سوختن عده‌ای بی گناه در آتش طمع سودجویان می‌شود.

سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی راه‌های ارتباطی دارای ۲ قرارگاه پلیس راه و ۲ اداره کل راه و شهرسازی در شمال به مرکزیت زاهدان و جنوب به مرکزیت ایرانشهر است که شهرستان‌های شمالی و مرکزی شامل زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون، زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب سوران و مهرستان زیر پوشش قرارگاه شمال و شهرستان‌های جنوبی ایرانشهر، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار زیرپوشش قرارگاه پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان قرار دارند.

انتهای پیام/ع

توقیف افزون بر ۵۰۰ دستگاه خودروی پلاک مخدوش در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار