نماینده سازمان سنجش آموزش کشور در بوشهر گفت: ۱۸ هزار و ۴۲ نفر پنجشنبه و جمعه در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شرکت خواهند کرد.

بیش از ۱۸ هزار داوطلب بوشهری در آزمون سراسری شرکت می‌کنندعلی پاکیزه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود: داوطلبان بوشهری آزمون سراسری ۱۱ هزار و ۳۹۹ زن و ۶ هزار و ۶۴۳ مرد هستند یعنی ۶۳ درصد داوطلبان را زنان و ۳۷ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ساعت ۸ صبح فردا (پنجشنبه ۱۳ تیر) با آزمون گروه ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز می‌شود که در گروه ریاضی و فنی هزار و ۷۱۴ مرد و ۶۲۲ زن و در گروه علوم انسانی دو هزار و ۶۱۸ زن و هزار و ۱۰۸ مرد شرکت دارند.

نماینده سازمان سنجش آموزش کشور در بوشهر بیان کرد: عصر پنجشنبه نیز از ساعت ۱۵:۳۰ داوطلبان گروه هنر که شامل هزار و ۱۵۴ زن و ۳۶۲ مرد هستند، در این رقابت علمی شرکت خواهند کرد.

پاکیزه با اشاره به برگزاری آزمون گروه علوم تجربی در صبح جمعه گفت: داوطلبان این گروه حدود ۴۵ درصد داوطلبان آزمون سراسری را تشکیل می‌دهند و شامل پنج هزار و ۴۵۵ زن و دو هزار و ۶۳۰ مرد هستند.

وی عنوان کرد: آخرین گروهی که در آزمون سراسری شرکت می‌کنند گروه زبان‌های خارجی است که آزمون این گروه عصر جمعه با شرکت هزار و ۵۵۰ زن و ۸۲۹ مرد برگزار می‌شود.

نماینده سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه داوطلبان آزمون سراسری بیش از ۱۸ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است، افزود: پارسال ۱۵ هزار و ۲۱۳ داوطلب بوشهری در این آزمون شرکت داشتند.

پاکیزه با اشاره به اینکه آزمون سراسری در همه شهرستان‌های استان بوشهر برگزار می‌شود، از داوطلبان به ویژه آن‌هایی که محل برگزاری آزمونشان دانشگاه خلیج فارس تعیین شده است، خواست یک ساعت پیش از آزمون در محل برگزاری حضور داشته باشند.

وی یادآور شد: ۶ هزار و ۱۱۲ نفر یعنی حدود ۳۴ درصد داوطلبان آزمون سراسری در استان بوشهر در دانشگاه خلیج فارس آزمون می‌دهند.

انتهای پیام/ک

فردا آغاز آزمون سراسری سال ۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.