مدیر کل امور عشایری از اختصاص ۱۸ میلیارد تومان از محل  اعتبارات تبصره4 قانون بودجه به جامعه عشایری در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  حسین پورمدیر کل امور عشایری خراسان جنوبی  گفت : ۱۸ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات تبصره ی ۴ قانون بودجه ی کشور در حوزه آبرسانی آب شرب بهداشتی به عشایر استان اختصاص یافت.

وی با اشاره به اینکه این میزان اعتبار به استان تاکنون کم سابقه بوده است افزود: میزان اعتبار سال گذشته که عملا در جامعه ی عشایری مصرف شده، مبلغ ۱۰ میلیارد و پانصدمیلیون تومان بوده که در حوزه ی تامین آب شرب بهداشتی و آب رسانی سیار هزینه شده است.

حسین‌پور با تاکید بر آیین نامه ساماندهی عشایر، مصوبه مجلس که هیئت دولت به دستگاه‌های اجرایی مختلف ابلاغ کرده است بیان کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی باید به نسبت جوامع روستایی و شهری ،همچنین به جامعه عشایری نیز ارائه خدمات داشته باشند .

مدیر کل عشایر امور عشایری بیان کرد : جمعیت تولیدکننده عشایر ، مستحق خدمات و امکانات بیشتر از این می باشند و عملا امنیت بسیاری از مرزهای استان توسط آنها تامین می‌شود.

وی در ادامه افزود: حدود ۸۰ درصد عشایر استان ما در شعاع ۵۰ کیلومتری مرزها زندگی می‌گذرانند و به منظور خالی نشدن مرزها و تامین امنیت کشور ،باید نیازهای این قشر زحمتکش به صورت کامل برطرف شود.

انتهای پیام / ط ا

اختصاص بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به عشایر در سال گذشته

برچسب ها: عشایر ، اعتبارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.