مدیر کل مدیریت بحران استان بیان داشت: بیش از ۹۰ درصد آتش سوزی‌های اخیر در باغات، مزارع، گندم زار‌ها و مراتع عامل انسانی دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قدرت اله مهدیخانی مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: بیش از ۹۰ درصد از آتش سوزی‌های اخیر در باغات، مزارع، گندم زار‌ها و مراتع عامل انسانی دارد و  دلیل سوزاندن اراضی برای کشت مجدد بوده است.

مهدیخانی با اشاره به آمادگی دستگاه‌های امدادی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار داشت:آتش سوزی یکی از بلایای انسان ساز است که هر لحظه مدیریت و اطفای آن سخت‌تر میشود.

وی در ادامه به رویکرد جدی دستگاه‌ها در طرح دعوا و تعقیب قضایی عاملین آتش سوزی بعنوان خاسرین به سرمایه‌های ملی اشاره کرد و گفت: آتش سوزی مراتع به دست عامل انسانی امری است مجرمانه که موجب تخریب منابع ملی و آلوده شدن محیط زیست می‌شود.

مدیر کل مدیریت بحران بهترین روش اطفاء حریق در منابع ملی و اراضی کشاورزی را ایجاد خط تنسیق با تراکتور یا گریدر دانست و اظهار داشت:امید است با همکاری کشاورزان _ طبیعت گردان و رانندگان به ویژه در روز‌های تعطیل شاهد کاهش روند آتش سوزی‌ها باشیم.

مهدیخانی تاکید کرد: در استانی که اقتصاد خانوار‌ها متکی به کشاورزی و دامداری است این رفتار‌ها غیر قابل گذشت.

وی به نقش بسیج، دهیاران، شورا‌های اسلامی، داوطلبین هلال احمر و نیرو‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری و مقابله با آتش اشاره کرد و در این زمینه از ائمه جمعه و جماعات خواست از پایگاه ارزشمند خود برای آگاهی بخشی و افزایش مشارکت مردم در حفظ منابع ملی استفاده کنند.

مهدیخانی با اعلام اینکه زمین‌های کشاورزی و محصول آن، حاصل تلاش و دسترنج یکسال کشاورزان می‌باشد، از کشاورزان خواست اقدامات پیشگیرانه را به منظور پیشگیری از آتش سوزی انجام دهند.

انتهای پیام/ک

دلیل سوزاندن اراضی برای کشت مجدد بوده است

برچسب ها: حوادث ، مدیریت بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.