امام جمعه مشهد گفت: آنچه خداوند می‌خواهد این است که اصناف مظهر فسق، فجور و حرام نباشند به خصوص در شهر امام رضا (ع) که باید هویت شهر امام رضایی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره مفلحون خراسان رضوی گفت: آنچه در عرصه اصناف مهم است این است که نباید منکرات و امور نامشروع در آن‌ها مظهر و نمود داشته باشد و این موضوع به خصوص در صنف پوشاک بسیار مهم است.

وی ادامه داد: وضعیت صنف پوشاک به گونه‌ای شده است که خانواده‌های متدین نمی‌توانند لباس منطبق با حجاب خود را پیدا کنند، آنچه خداوند و شرع می‌خواهد این است که اصناف مظهر فسق، فجور و حرام نباشند به خصوص در شهر امام رضا (ع) که باید هویت آن حضرت در مراکز خرید و فروش نشان داده شود و هویت شهر باید امام رضایی باشد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: کاسبی اگر به میدان منکرات تبدیل شود برکت در آن وجود ندارد و کاسب با سر به زمین می‌خورد لذا باید ایمان و اعتقاد خود را تقویت و ظاهر کار را درست کرد تا بازار مرکز هنجار‌های اخلاقی و دینی باشد.

آیت الله علم الهدی افزود: بازار از پایگاه‌های بزرگ فرهنگ دینی بوده و در صفحات دفاع از اسلام، نقش و حضوری فعال داشته و صحنه اجرای معروفات شرعی و اجتناب از منکرات بوده است و امروز با توجه به گستردگی بازار، اتحادیه‌ها و اصناف این نقش را عهده دار هستند.

وی تصریح کرد: برخی مشکلات و مسائل مربوط به اصناف، نیاز به ورود دیگر دستگاه‌ها ندارد و می‌توان از طریق اتحادیه‌ها مشکلات را برطرف کرد.

برگزاری جشنواره مفلحون در خراسان رضوی

سید عبدالله ارجائی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی نیز گفت: پارسال ۲۰۰ گزارش قابل اعتنا در خصوص منکرات از دستگاه‌های اداری به این ستاد ارسال شد که ۱۶۶ مورد در مرحله پیام و تذکر شفاهی رفع شد.

وی ادامه داد: برای ۳۴ مورد نیز تذکر کتبی و محرمانه ارسال شد که ۲۹ مورد در این مرحله حل شد و پنج مورد نیز به دادستانی ارجاع و برای سه مدیر حکم صادر شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با بیان اینکه تا کنون ۹ هزار نفر در دوره‌ها و آموزش‌های مربوط به طلایه داران معروف خراسان رضوی شرکت کرده اند، گفت: پارسال ۷۸۰ هزار مورد تذکر لسانی داده شد که از این تعداد هزار و ۳۷۱ مورد با مقاومت رو به رو شده است و فقط پنج مورد به کلانتری رفت، اما هیچکدام منجر به تشکیل پرونده قضائی نشد.

ارجائی افزود: جشنواره مفلحون خراسان رضوی به منظور نشان دادن و معرفی برترین افراد در اتحادیه‌ها و اصناف راه اندازی شده است و در این جشنواره ۹۰ نفر از افراد برتر در اتحادیه‌ها و اصناف تجلیل شدند.
 
انتهای پیام//ف.س
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار