استاندار خراسان رضوی گفت:موضوع تهاتر کالای صادراتی با وارداتی در دستورکار قرار گرفته است.
 
کشف ۱۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در استان رقم بالایی نیست/تهاتر کالای صادراتی با وارداتی در دستورکار قرار گرفتهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی امروز در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در دفتر استاندار برگزار شد، گفت: با توجه به ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور، موضوع تهاتر کالای صادراتی با کالای وارداتی در دستورکار قرار گرفته است تا در صورت جمع بندی نهایی، به صادرکنندگان اجازه داده شود که در قبال صادرات کالا‌های خود، کالا‌های مورد نیاز جامعه و مواد اولیه کارخانجات را وارد کنند.

وی تصریح کرد: کشف ۱۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در خراسان رضوی با توجه به برآورد حجم بالای قاچاق کالا رقم اندکی است لذا باید در این حوزه به صورت جدی تری وارد شد. باید بپذیریم دچار یک سکته اقتصادی شده‌ایم و وارد شدن فشار‌های بین المللی به اقتصاد کشورمان، مشکلاتی ایجاد کرده است لذا اقدامات ما باید در جهت کاهش آثار تخریبی این فشار‌ها باشد.

استاندار خراسان رضوی گفت: گزارش ارائه شده درباره طرح ساماندهی پوشاک برند قابل تأمل بود، ولی باید در جلسه آتی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارش جامعی درباره میزان اثرگذاری اجرای این طرح بر تقویت تولید داخل ارائه شود تا بتوان ارزیابی درستی در این زمینه داشت.

رزم حسینی افزود: کمیته تخصصی زیرمجموعه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا تشکیل شود تا پیش از طرح موضوعات در جلسه کمیسیون، مسائل در این کمیته بررسی و همه مدیران به جمع بندی کارشناسی برسند.

وی تصریح کرد: اگر مدیران به این نتیجه رسیدند که برخی از بخش نامه‌های ملی امکان اجرای شدن ندارد یا با توجه به اقتضائات استانی، اجرای آن به مصلحت نیست، موضوع مربوطه را در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد.

وی استاندار خراسان رضوی گفت: همراهی رسانه‌ها به منظور اطلاع رسانی به هنگام و مؤثر در جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز بسیار با اهمیت است و جای تشکر دارد و در راستای تحقق رویکرد شفاف سازی حضور رسانه‌ها در تمامی جلسات به غیر از جلسه شورای تأمین آزاد خواهد بود و ما از اطلاع رسانی صادقانه و شفاف استقبال می‌کنیم.
 
انتهای پیام//ف.ش
 

افزایش کشفیات نیازمند تصمیمات جدی‌تر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.