رئیس کمیسیون قضایی مجلس گفت: کشوری که خود ناقض حقوق بشر است؛ صلاحیت اظهار نظر و قضاوت درباره دیگر کشور‌ها را ندارد.

دولت آمریکا صلاحیت اظهارنظر درباره سایر کشورها را نداردبه گزارش خبرنگار حوزه  مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در چهارمین همایش بین المللی و جایزه ملی حقوق بشر آمریکایی، اظهار کرد: موضوع حقوق بشر آمریکایی تببین کننده چهره دروغین آمریکا در موضوع حقوق بشر است. ایالات متحده آمریکا در دهه‌های گذشته همواره داعیه دفاع از مبانی و اصول حقوق بشر را داشته است و‌بر این اساس به خود اجازه داده تا درباره وضعیت و شرایط حقوق بشر در سایر کشور‌ها اظهار نظر و مداخله کند.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد:بررسی‌های دقیق نشان می‌دهد دولتمردان آمریکا بر مبنای ترجیحات و منافع سیاسی درباره وضعیت حقوق بشر در بشر اقدام می‌کنند وهمین رویه موجب استفاده ابزاری آمریکا از حقوق بشر در سطح بین المللی را فراهم کرده است.

ملکشاهی تصریح کرد:دولت آمریکا در داخل کشور خود به طور فاحش حقوق بشر را نقض می‌کند و کشوری که خود ناقض حقوق بشر است؛ صلاحیت اظهار نظر و قضاوت درباره دیگر کشور‌ها رابه هیچ‌وجه ندارد. ضمن اینکه دولت آمریکا به برخی از کشور‌ها درباره مسائل حقوق بشر اعتراض می‌کند!
وی یادآور شد: اسلام هراسی و‌اسلام ستیزی در کشور آمریکا افزایش پیدا کرده و نقض حقوق زنان سالیانه میلیون زنان آمریکا را مورد خشونت‌های متعدد قرار می‌دهد.

آیین اختتامیه چهارمین همایش بین المللی و جایزه ملی حقوق بشر آمریکایی، ۱۲ تیرماه امسال همزمان با روز افشای حقوق بشر آمریکایی در تالار اجتماعات حوزه هنری برگزار شد.
 
گفتنی است؛ امسال این رویداد علمی- هنری در قالب «جایزه ملی حقوق بشر آمریکایی» طراحی و اجرا شده به این صورت که در هر یک از گرایش‌های هنری، حقوقی و علمی، تولیدات تلویزیونی، رسانه‌های اجتماعی، فعالان سیاسی – اجتماعی، کارگروه‌های تخصصی در دبیرخانه تشکیل شده و به رصد و شناسایی افراد شاخص در زمینه مقابله با حقوق بشر آمریکایی می‌پردازد و سپس در قالب جایزه و نشان ملی معرفی و تقدیر شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار