مدیر اجرایی انجمن بیماران ام اس صرع در خرم آباد گفت: حدود ۹۰۰ بیمار مبتلا به ام اس در استان شناسایی شده که ۸۰ درصد آن‌ها بانوان هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،کاظم فتاحی، مدیر اجرایی انجمن بیماران ام اس صرع در خرم آباد گفت: حدود ۹۰۰ بیمار مبتلا به ام اس در استان شناسایی شده که ۸۰ درصد آن‌ها بانوان هستند.

 فتاحی در دیدار با مدیرکل بهزیستی لرستان افزود: نیاز اصلی این بیماران توانمندسازی، اشتغال و درمان است که هزینه‌های بالایی دارد.

وی اظهار داشت: عمده‌ترین وسایل توانبخشی مورد نیاز بیماران ام اس ویلچر، عصا، واکر، تشک‌های مواج، پوشینه و سایر لوازم بهداشتی است، که امیدواریم سازمان بهزیستی بتواند در این خصوص به این افراد کمک کند.

مدیرکل بهزیستی لرستان نیز بیان کرد: بهزیستی به عنوان یک سازمان متولی بزرگترین اقلیت جامعه یعنی معلولین محسوب می‌شود، اما تنهایی قادر به پاسخگویی به تمام مطالبات نیست.

فاطمه زهرا توکلی اضافه کرد: یک معلول بنا بر معلولیت نبایست مرزبندی شده و از دیگر افراد جامعه جدا شود بلکه باید به عنوان یک شهروند عادی دیده شود.

وی ادامه داد: بعد از بروز معلولیت برای یک فرد، تمام نیاز‌های عادی فرد معلول از جمله مسکن، اشتغال و تحصیل بر عهده بهزیستی گذاشته می‌شود که این امر احساس جدا شدن از عموم جامعه را برای فرد معلول به وجود آورده و آن مرزبندی بطور ناخودآگاه در ذهن افراد جامعه و فرد معلول شکل می‌گیرد.

توکلی افزود: عدم پاسخگویی به نیاز‌های طبیعی و به حق این قشر از سوی سایر دستگاهها، باعث شده افزایش حجم کار در سازمان بهزیستی شده است.

وی یادآور شد: مشکل اشتغال و کاهش درآمد در استان، دستیابی به فرصت‌های برابر را برای معلولین را کاهش داده که این امر باعث شده به دلیل نبود فرصت‌های شغلی، درآمد کمتری داشته و برای تامین نیاز‌های عادی به دستگاه‌های متولی وابسته شوند.

یک میلیون و ۳۰۰ هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور هستند که سهم استان از این تعداد ۵۲ هزار نفر است.

مدیرکل بهزیستی لرستان افزود: لرستان از نظر شیوع معلولیت جز ۱۰ استان اول کشور است و در برخی موارد همانند معلولیت‌های جسمی و حرکتی جز استان‌های با شیوع بالا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ر

۹۰۰ لرستانی مبتلا به ام اس 

برچسب ها: بهزیستی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.