آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی همزمان با دیگر نقاط کشور در استان بوشهر آغاز شد.

آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در بوشهر آغاز شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ساعت ۸ صبح امروز (پنجشنبه ۱۳ تیر) با آزمون گروه ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شد.

نماینده سازمان سنجش آموزش کشور در استان بوشهر در حاشیه برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه خلیج فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: در استان بوشهر در گروه ریاضی و فنی هزار و ۷۱۴ مرد و ۶۲۲ زن و در گروه علوم انسانی دو هزار و ۶۱۸ زن و هزار و ۱۰۸ مرد شرکت دارند.

دکتر علی پاکیزه افزود: عصر امروز هم از ساعت ۱۵:۳۰ داوطلبان گروه هنر که شامل هزار و ۱۵۴ زن و ۳۶۲ مرد هستند، در این رقابت علمی شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به برگزاری آزمون گروه علوم تجربی در صبح جمعه، ادامه داد: داوطلبان این گروه که حدود ۴۵ درصد داوطلبان آزمون سراسری را تشکیل می‌دهند، شامل پنج هزار و ۴۵۵ زن و دو هزار و ۶۳۰ مرد هستند.

نماینده سازمان سنجش آموزش کشور در استان بوشهر عنوان کرد: آخرین گروهی که در آزمون سراسری شرکت می‌کنند گروه زبان‌های خارجی است که آزمون این گروه عصر جمعه با شرکت هزار و ۵۵۰ زن و ۸۲۹ مرد برگزار می‌شود.

پاکیزه گفت: امسال ۱۸ هزار و ۴۲ داوطلب بوشهری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شرکت دارند که ۱۱ هزار و ۳۹۹ زن و ۶ هزار و ۶۴۳ مرد هستند؛ یعنی ۶۳ درصد داوطلبان را زنان و ۳۷ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه داوطلبان آزمون سراسری بیش از ۱۸ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است، افزود: پارسال ۱۵ هزار و ۲۱۳ داوطلب بوشهری در این آزمون شرکت داشتند.

نماینده سازمان سنجش آموزش کشور در استان بوشهر یادآور شد: ۶ هزار و ۱۱۲ نفر یعنی حدود ۳۴ درصد داوطلبان آزمون سراسری در استان بوشهر در دانشگاه خلیج فارس آزمون می‌دهند.

انتهای پیام/ک

رقابت ۱۸ هزار و ۴۲ داوطلب بوشهری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.