­مکزیک به منظور جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی از آمریکای مرکزی و در راستای تعهد به دولت آمریکا نیروی دائمی به مرز جنوبی خود اعزام می‌کند.

مکزیک نیروی دائمی به مرز جنوبی خود اعزام می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه, دولت مکزیک اعلام کرد اعزام نیرو‌های گارد ملی این کشور به مسیر رود سوچیاته در مرز گواتمالا، برای جلوگیری از ورود مهاجران از آمریکای مرکزی به این کشور دائمی خواهد بود.

ژنرال «ویسنته آنتونیو هرناندز» هماهنگ کننده نیرو‌های فدرال مکزیک که به جنوب این کشور اعزام شده‌اند در نشست خبری در «تاپاچولا» گفت اعزام این نیرو‌ها در حمایت از فعالیت موسسه ملی مهاجران، دائمی خواهد بود.

هرناندز توضیح داد علاوه بر رود سوچیاته که مرز میان مکزیک و گواتمالاست، نیرو‌های گارد ملی شامل نظامیان و پلیس فدرال، به ۶۱ نقطه مرزی دیگر در چیاپاس در جنوب مکزیک اعزام شدند. بنابر اعلام نظامیان این مناطق محل عبور خودرو‌های حامل مهاجران غیرقانونی است.

این ژنرال گفت از اوایل ماه مه, ۲۰ هزار و ۴۰۰ مهاجر در مرز‌های جنوبی نجات داده شدند و ۳۰ قاچاق‌بر دستگیر شدند. وی با اشاره به مهاجر السالوادروی که هفته گذشته به همراه دختر کوچکش در رود ریو گرانده غرق شدند، گفت این غیرمسئولانه خواهد بود که ما اجازه دهیم آن‌ها با این خطرات از مرز بگذرند.


بیشتر بخوانید: انتشار تصویری دلخراش از جسد پدر و دختر مهاجری که قربانی سیاست‌های مهاجرتی ترامپ شدند


هفتم ژوئن واشنگتن و مکزیک برای جلوگیری از حرکت موج مهاجران غیرقانونی به سوی آمریکا به توافق دست یافتند. اکثر این مهاجران اهل گواتمالا، هندوراس و السالوادور هستند که با عبور از مکزیک قصد دارند به آمریکا برسند.

مکزیک متعهد شد بیش از ۲۱ هزار نیرو به مرزهایش اعزام کند. این توافق که قرار است نتیجه آن در بازه زمانی ۴۵ روزه مشخص شود پس از آن حاصل شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید اعمال تعرفه گمرکی تنبیهی را بر تمامی محصولات وارداتی از مکزیک مطرح کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار