معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۱۰۱ هزار و ۹۴۷ نفر متقاضی ورود به دانشگاه از این استان در آزمون کنکور شرکت می کنند.

آغاز رقابت ۱۰۱ هزار و ۹۴۷ داوطلب ورود به دانشگاه ها در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، رضا صابری تولایی معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۱۰۱ هزار و ۹۴۷ نفر متقاضی ورود به دانشگاه از خراسان رضوی در سطح ۲۱ شهرستان و ۲۹ حوزه اصلی این استان، در آزمون کنکور امسال که در نوبت صبح و عصر امروز و فردا شرکت کرده اند.
 
وی ادامه داد: ۵۳ هزار و ۳۸۰ نفر از این متقاضیان در حوزه‌های برپا شده در سطح کلانشهر مشهد کنکور می‌دهند.
 
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه بیشترین شمار داوطلبان کنکور امسال را دانش آموزان رشته علوم تجربی تشکیل می دهند، گفت: بر این اساس ۲۰ هزار و ۱۸۶ دانش آموز خراسانی متقاضی پذیرش در رشته‌های دانشگاهی گروه علوم تجربی هستند.

صابری افزود: از میان دانش آموزان خراسان رضوی که پایه دوازدهم را به اتمام رسانده اند شش هزار و ۱۲۰ نفر در رشته‌های گروه ریاضی فیزیک، ۱۴ هزار و ۲۰۱ نفر در رشته‌های گروه علوم انسانی و ۳۳۱ نفر در رشته علوم و معارف اسلامی، آزمون سراسری امسال ورود به دانشگاه‌های کشور شرکت کرده اند.
 
انتهای پیام//ع.م

آغاز رقابت داوطلبان برای ورود به دانشگاه ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار