رئیس جمهور آمریکا در حالی مدعی شد که شمار نظامیان مستقر این کشور در افغانستان به ۹ هزار نفر کاهش یافته که رسانه‌های آمریکایی با رد این ادعا اعلام کردند: دستکم ۱۴ هزار نظامی ارتش آمریکا در افغانستان حضور دارند.

دروغ های ترامپ درباره افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگوی اخیرش با «فاکس نیوز» ادعاهایی درباره افغانستان کرد که رسانه‌هایی آمریکایی چند مورد آن را نادرست می‌دانند.

«سی‌ان‌ان» با استناد به گفته‌های کارشناسان گزارش داد که اظهارات ترامپ مبنی بر استخراج معادن افغانستان توسط شرکت‌های چینی و استقرار نظامیان آمریکایی برای محافظت از این محل صحت ندارد.

این شبکه تلویزیونی آمریکایی اظهارات ترامپ درباره هدر دادن مبالغ هنگفت برای ساخت هتل در افغانستان، شمار سال‌هایی که آمریکا در افغانستان حضور نظامی دارد و هزینه 80 میلیون دلاری برای ساخت یک پمپ بنزین را نادرست دانست.

سی‌ان‌ان درباره ادعای ترامپ برای کاهش نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان نیز گزارش داد که در حال حاضر حدود 14 هزار نیروی آمریکایی در افغانستان مستقر هستند و این ادعا که نیروها به 9 هزار نیرو کاهش یافته نیز ممکن است اشاره به 8 هزار و 500 نظامی باشد که در قالب ماموریت «حمایت قاطع» وظیفه آموزش، مشاوره و کمک به نیروهای امنیتی افغان را دارند.

به نوشته تسنیم، این در حالی است که شماری از دیگر نظامیان آمریکایی نیز در قالب ماموریت «نگهبان آزادی» مسئولیت مبارزه با تروریسم را دارند که مجموع نیروهای آمریکایی در افغانستان را به دستکم 14 هزار نفر می‌رساند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار