وزیر ورزش و جوانان گفت: در مجموع ۳۰ هزار سازمان مردم نهاد در کشور فعالیت دارند که ۲۶۰۰ سمن مربوط به حوزه ورزش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان گفت: در مجموع ۳۰ هزار سازمان مردم نهاد در کشور فعالیت دارند که ۲۶۰۰ سمن مربوط به حوزه ورزش است.

سلطانی‌فر عصر امروز در دیدار با هیئت‌های ورزشی و سازمان‌های مردم‌نهاد لرستان اظهار کرد: امروزه ورزش موثرترین، مهمترین و ارزان‌ترین ابزار برای پرکردن سالم اوقات فراغت مردم است.

وی گفت: هر زمان ورزشکاران در عرصه‌های مختلف جهانی افتخارآفرینی می‌کنند به ایرانی بودن خود بالیده و سبب تقویت وحدت و ارتقای غرور ملی با کمترین هزینه می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه نظام‌های توسعه‌یافته دنیا برای قهرمان‌پروری سرمایه‌گذاری ویژه می‌کنند، افزود: امروز نیز با وجود اعمال تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه آمریکا اما، ملت ایران با رهبری مقتدر و دولتی توانمند با صلابت‌تر و با عزت‌تر از گذشته در حال عبور از مشکلات است.

سلطانی‌فر ورزش را یکی از ابزار‌های خروج مشکلات و فراهم کردن زمینه‌های امید و نشاط در بین مردم عنوان و تصریح کرد: در همین راستا وزارت ورزش به دنبال ایجاد فضایی با نشاط در بخش‌های مختلف ورزش است.

وی بیان داشت: سرانه ورزشی یعنی مجموعه امکانات ورزشی یک منطقه یا استان و یا یک کشور به نسبت مردم آنجا، ضمن اینکه دستگاه‌های مختلف اجرایی همچون آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها فضا‌های ویژه‌ای را برای انجام فعالیت‌های ورزشی اختصاص داده‌اند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به افتتاح سالن دوومیدانی شهید سید ناصر کریمی خرم‌آباد گفت: در دو‌های سرعت، نیمه استقامت و پرتاب‌ها، لرستان ورزشکاران خوبی دارد که با بهره‌برداری این مجموعه بایستی در بخش دو استعدادیابی ویژه‌ای صورت پذیرد.

سلطانی‌فر لرستان را یکی از قطب‌های رشته دو در کشور دانست و افزود: تلاش خواهیم کرد سالن شهید کریمی را هرچه سریع‌تر تجهیز نماییم تا جوانان استان بتوانند از امکانات آن به نحو خوبی استفاده کنند.

وی گفت: طی ۴۰ سال گذشته توانستیم الگویی از مردم سالاری دینی را به جهان ارائه دهیم، موضوعی که منبع بسیاری از اختلافات دشمنان با انقلاب اسلامی است، چرا که دشمنان باور نداشتند نظام دینی اصل تفکیک قوا را در قانون خود ببیند، آزادی احزاب و رسانه‌ها را به رسمیت بشناسد و مشارکت مردم را در قالب سمن‌ها داشته باشد.

وزیر ورزش و جوانان بر توسعه سازمان‌های مردم‌نهاد و سرعت بخشیدن به آن‌ها تاکید و اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ سمن در بخش ورزش و در مجموع ۳۰ هزار سازمان مردم‌نهاد در دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور فعال هستند.

انتهای پیام/ب

فعالیت ۳۰ هزار سازمان مردم نهاد در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۸:۰۰ ۱۳ تير ۱۳۹۸
قبول مردم نهاد پس دولت کجاس
آخرین اخبار