۱۴ هزار و ۷۴۹ دختر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی قرار دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حمید خوجانی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی با گرامی داشت روز ولادت حضرت معصومه (ع) و روز دختر گفت: هم‌اکنون بیش از ۴۳ هزار و ۹۸۱ خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که حدود ۳۸ هزار نفر از این افراد را زنان سرپرست خانوار و دختران تشکیل داده‌اند.

خوجانی در ادامه با اعلام اینکه از ۲۳ هزار خانوار با سرپرست زن، ۲۶۰ خانوار آن توسط دختران سرپرستی می‌شوند، افزود: این ۲۶۰ دختر به دلیل فوت والدین، بیماری والدین و یا زندانی بودن پدر خانواده، مسئولیت‌های معیشتی و اجتماعی ۵۲۰ نفر را بر دوش دارند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان شمالی به ارائه خدمات کمیته امداد به این دختران اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰ نوع مهارت شغلی در قالب دوره‌های آموزشی ازجمله قالی‌بافی، گلیم‌بافی، تابلو فرش‌بافی و خیاطی هرساله به زنان و دختران سرپرست خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد ارائه می‌شود.

وی ارائه خدمات مشاوره‌ای، خدمات فرهنگی، ارائه جهیزیه، ارائه کمک‌معیشت مرحله دوم از محل یارانه‌ها را از سایر خدمات به این جامعه هدف دانست.

انتهای پیام/م

بیش از ۱۴ هزار دختر تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.