دومین همایش پژوهشی سالیانه دانشجویی اتاق عمل کشور با شرکت دانشجویان و استادان دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزاد اسلامی سراسر کشور آغاز شد.

همایش دانشجویی اتاق عمل کشور در گناباد آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، جواد باذلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد و رئیس دومین همایش سالیانه پژوهشی دانشجویی اتاق عمل کشور روز شنبه در مراسم آغاز به کار این همایش گفت: از جمله اهداف برگزاری این همایش، همفکری و همکاری دانشجویان و اعضای هیأت علمی رشته اتاق عمل و تبادل نظر پیرامون چالش‌ها و مشکلات و ارائه راهکارهایی جهت ارتقا رشته اتاق عمل است.


وی تصریح کرد: از ۴۲۹ مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش یک روزه ۳۷۵ مقاله پذیرفته شده است که ۲۷ مقاله به صورت سخنرانی و بقیه در قالب پوستر ارائه می‌شود.

 رئیس دومین همایش سالیانه پژوهشی دانشجویی اتاق عمل گفت: جراحی‌های کم تهاجمی (لاپاروسکوپی) و راهکارهای ارتقاء کیفیت آموزش دانشجویان اتاق عمل، رعایت حقوق بیمار در اتاق عمل، آموزش بالینی، اصول استریلیزاسیون و پیشگیری از عفونت، اخلاق حرفه‌ای و چالش‌های اخلاقی در اتاق عمل، تکنولوژی‌های نوین در جراحی، جراحی رباتیک، تله سرجری، استقلال حرفه‌ای، آموزش مجازی، حفاظت و ایمنی در اتاق عمل، خطاهای پزشکی در اتاق عمل و ارزشیابی صلاحیت بالینی را از جمله محورهای این همایش است.

دکتر کوکب بصیری‌مقدم دبیر همایش دانشجویی اتاق عمل کشور نیز گفت: در این همایش علاوه بر اعضا هیأت بورد تخصصی اتاق عمل کشور، مدیران گروه‌ها، اعضای هیأت علمی و بیش از ۳۰۰ دانشجو از دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزاد اسلامی سراسر کشور حضور دارند.

دبیر همایش دانشجویی اتاق عمل کشور گفت: در حاشیه این همایش، چهار کارگاه تخصصی آموزشی در زمینه تکنولوژی جراحی قلب و عروق، اورولوژی، اورتوپدی و لیپوساکشن برگزار می‌شود.

بصیری‌مقدم افزود: علاوه بر برگزاری کارگاهی در خصوص نکات برتر آزمون ارشد اتاق عمل، یک کارگاه مقاله‌نویسی با تدریس خانم دکتر لیلا ساداتی از پیشکسوتان اتاق عمل کشور نیز برگزار خواهد شد.

استان خراسان رضوی دارای چهار دانشگاه علوم پزشکی گناباد، مشهد، تربت حیدریه و سبزوار و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت جام است و بیش از هزار و ۴۰۰ دانشجو در ۲۲ رشته و مقطع تحصیلی در دانشکده‌های پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت و پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گناباد مشغول تحصیل هستند.
 
انتهای پیام//ع.م
 

 برگزاری همایش دانشجویی اتاق عمل کشور در گناباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.