یک نماینده مجلس بر رعایت تحزب در کشور و تاثیرات آن در حل مشکلات کشور تاکید کرد.

حجت‌الاسلام مجتبی ذالنوری، نماینده مردم قم و ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو  با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در مورد وحدت و تحزب و برنامه انتخابات گفت: اگر بخواهیم وحدت را در احزاب به مسئله قیاس کنیم، می‌توان یک ساختمان را مثال زد که سازه و بدنه آن اساس نظام و تیغه بندی آن سلائق مختلف است و لذا ما باید تحزب را بپذیریم و در بحث تحزب نیروسازی می‌شود و هر کسی مسئولیت اقدامات را بر عهده می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر تحزب درست شود، بسیاری از مشکلات در کشور درست می‌شود، اما اکنون کار‌هایی که در کشور اتفاق می‌افتد و هیچ کس مسئولیتش را بر عهده نمی‌گیرد، ولی اگر تحزب داشته باشیم، همه این‌ها تعریف شده و در یک چهارچوب و یک نظام و سیستم نظام‌مند قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس همچنین در مورد برنامه انتخاباتی خود برای انتخابات آتی مجلس گفت: من کاملا مستقل عمل می‌کنم، چون به تحزب اعتقاد دارم اما قواعد حزبی در کشور ما رعایت نمی‌شود بنابراین احساس من این است که زیر پرچم حزبی رفتن موجب از دست رفتن استقلال عمل می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: این مسئله موجب وامدار شدن افراد شده و فرد ناچار است در جا‌هایی به سلیقه حزب عمل کند و نه آن چیزی که حق تشخیص می‌دهد، البته انتخابات هم تابع زمان است و شرایط کلی ممکن است عوض شود و قابل پیش بینی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار