ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی از نظر وزنی ۶۲ درصد رشد داشته است.

افزایش ۶۲ درصدی صادرات استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، امید جهانخواه ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی در طول ۳ ماهه ابتدایی امسال ۹۵۶ هزار تن و با ارزش ۴۰۸ میلیون دلار است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته از نظر وزنی ۶۲ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: همچنین میزان واردات کالا در طول همین مدت از گمرکات خراسان رضوی ۸۱ هزار تن و با ارزش دلاری ۹۰ میلیون دلار بود که نسبت به سال گذشته در مدت زمان مشابه ۹ درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی با اشاره به مثبت بودن تراز تجاری خراسان رضوی، گفت: با توجه به آمار‌ها باید گفت که تراز تجاری خراسان رضوی ۳۱۸ میلیون دلار است.

جهانخواه با بیان اینکه افغانستان همچنان مهم‌ترین کشور هدف کالا‌های صادراتی در خراسان رضوی است، افزود: عراق، ترکمنستان و ازبکستان بعد از این کشور مهم‌ترین کشور‌های هدف کالا‌های صادراتی خراسان رضوی است.

وی تصریح کرد: زعفران، روغن‌های معدنی قیری و سیب تازه از مهم‌ترین کالا‌های صادراتی خراسان رضوی به کشور‌های هدف است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی با تأکید بر اینکه بیشترین کالا‌های وارداتی به خراسان رضوی را مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات تولیدی تشکیل می‌دهد،گفت: پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، کلرور پتاسیم، ابریشم خام و لوبیا چیتی از مهم‌ترین کالا‌های وارد شده به خراسان رضوی است.

جهانخواه افزود: ازبکستان، ترکیه، امارات متحده عربی و چین نیز از جمله کشور‌هایی هستند که واردات کالا از آن‌ها به مقصد خراسان رضوی انجام شده است.
 
انتهای پیام//ع.م
 

افزایش صادرات خراسان رضوی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته

برچسب ها: گمرک ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.