معاونت دانشگاه های علمی کاربردی استان از آمادگی دانشگاه های استان برای برگزاری رشته  های قنات  ونبود متقاضی برای این رشته  خبرداد.

رشته قنات ضروریست اما متقاضی نداریمآتش افروز معاونت دانشگاه های علمی کاربردی استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: برای این رشته متقاضی نداریم و در صورت وجود متقاضی این رشته در استان تدریس می شود.

وی با بیان اینکه با توجه به بحران آب در استان اجرای  این موضوع ضرورت دارد افزود: به دلیل خشکسالی های پیش آمده و کم آب شدن قنات ها و یا خشک شدن قنات ها به این رشته نیازداریم.

آتش افروز با بیان اینکه  افراد می توانند  با دیدن آموزش های کوتاه مدت در این رشته  تخصص کافی را یاد بگیرند اظهارکرد: برای بهره برداری از قنات هایی که در استان خشک شده اند نیازمند افراد متخصص هستیم تا بتوانیم دوباره بهره برداری کنیم.

معصومی رییس جهاد دانشگاهی بیرجند نیز با بیان اینکه در مقاطع دانشگاهی شاید بازخورد چندانی این رشته نداشته باشد اما در دوره های چند ساعته به صورت تک پورمان می شود آموزش های لازم را به افراد داد.افزود:  این دوره ها می تواند در حد یک ترم دانشگاهی باشد و در پایان ترم به افراد گواهینامه هایی اعطا شود.

معصومی با بیان اینکه این آموزش ها میتواند هم به صورت عملی وهم به صورت نظری باشد اظهارکرد: در حال حاضر اساتید نخبه و برگزیده ای هم در این رشته داریم که بتوانند به تحصیل  رشته قنات  در استان بپردازند .

وی در پایان ادامه داد:  فرد به جای اینکه ۲سال را بخواهد در رشته ی تحصیلی قنات  بگذراند با گذراندن دوره های اموزشی این کار کفایت می کند.

خراسان جنوبی دومین استان قنات خیز کشور است و  ۱۶ و ۱۷ تیرماه جاری میزبان شانزدهمین کمیته فنی قنوات کشور است.

 این همایش با حضور مسئولان ۱۰ استان دارای قنات کشور از جمله سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، سمنان، اصفهان، همدان، فارس، کرمان، جنوب کرمان، یزد و مرکزی در بیرجند برگزار می شود.

 بررسی دستورالعمل های اجرایی، بررسی اطلاعات مکانی قنوات، حل مشکلات قنوات، اصلاح فهرست بهای قنوات در سطح کشور از مهمترین اهداف تشکیل این کمیته و برگزاری این همایش است.

انتهای پیام / ط آ

خراسان جنوبی میزبان شانزدهمین کمیته فنی قنوات کشور

برچسب ها: اخبار علمی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.