حسینی گفت: انتظار اینکه یک رویداد با محدودیت‌هایی که در معرفی هنرمندان دارد، بار کل تجسمی را بر دوش بکشد درست نیست.

سید مجتبی حسینی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خصوص لزوم برگزاری حراج تهران در شرایط نابسامان اقتصادی، به خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: حراج یک رویداد هنری ویژه با استاندارد‌ها و قواعد خاص است که در بسیاری از کشور‌ها اتفاق می‌افتد؛ خوشبختانه در ایران هم هفت سال است که این رویداد در دو نوبت در سال برگزار می‌شود.

وی افزود: سیر پیشرفت برگزاری حراج در هفت سال گذشته نشان می دهد که این رویداد توانسته به توفیق برسد و پیشرفت کند. در عین حال همین رویداد یک رغبت افزایی در سطح عموم ایجاد کرده و شاید تاثیر گسترده تری را بر سهم خود در بازار هنر‌های تجسمی گذاشته است.

معاون هنری در پاسخ به اینکه این رویداد تا چه حد در معرفی نسل جوان هنرمندان موثر بوده است، گفت: در حراج هنر مدرن و معاصر هنرمندان جوان و آثار زیادی عرضه می‌شود، اما تمامی حراج‌ها به دلیل قواعد و شیوه‌های برگزاری خود به نسبت محدوده فعالیت هنرمندان تعداد کمتری از آن‌ها را در برمی‌گیرند.

وی ادامه داد: حراج یک رویداد است؛ اینکه ما انتظار داشته باشیم یک رویداد با محدودیت‌هایی که در معرفی هنرمندان دارد، بار کل تجسمی را بر دوش بکشد توقع درست و کاملی نیست.

حسینی تصریح کرد: باید برای لایه‌های مختلف برنامه ریزی‌های متفاوت داشته باشیم و طبیعتاً رویداد‌هایی مثل آرت‌فرها، اکسپو‌ها و نمایشگاه‌ها مراحل مختلفی از ایجاد بازار هنر‌های تجسمی هستند تا در حراج هم بخش دیگری از این بازار تقویت شود. اینکه فکر کنیم حراج تنها بخش درآمد تجسمی است، نگاه درستی نیست.

گفتنی است یازدهمین حراج تهران با فروش ۴۲ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان در بخش آثار مدرن و کلاسیک در هتل پارسیان آزادی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار