مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: این استان از نظر موقوفات منفعتی یا دارای درآمد در کشور در رده آخر قرار دارد که امیدواریم با همراهی خیران این سهم افزایش یابد.

سیستان و بلوچستان رتبه آخر موقوفات منفعتی را داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  حجت الاسلام محسن مؤمنی مقدم مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هم اینک پنج هزار موقوفه در سیستان و بلوچستان به ثبت رسیده است که چهار هزار و ۵۰۰ موقوفه اماکن عمومی هستند که درآمدی ندارند.

وی ادامه داد: منفعتی بودن موقوفات یکی از مؤثرترین راه‌های استفاده بهینه از سنت حسنه وقف به شمار می‌رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان وقف را تنها راه ماندگار کار خیر عنوان کرد و افزود: ضروری است وقف‌هایی در این استان بر اساس نیاز‌های جامعه انجام شود.

وی از برگزاری رقابت‌های قرآنی سیستان و بلوچستان در زاهدان خبر داد و افزود: مرحله استانی چهل و دومین دوره رقابت‌های سراسری قرآن کریم ۲۰ تیر با حضور ۱۱۰ نفر در دانشکده علوم قرآنی زاهدان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مؤمنی مقدم اظهار داشت: مرحله شهرستانی این دوره از رقابت‌های قرآنی اردیبهشت با حضور هزار نفر در شهرستان‌های زاهدان، زابل، ایرانشهر و زهک برگزار شد.

وی ادامه داد: نفرات برتر مرحله استانی در رشته‌های حفظ ۱۰،۲۰ و کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل، رشته‌های اذان و دعاخوانی بعد از رقابت در ۲۰ تیر به مرحله کشوری راه می‌یابند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان افزود: داوری این سری از رقابت‌های قرآنی توسط ۱۲ نفر از اساتید کشوری و استانی انجام خواهد شد.

وی از برگزاری طرح نشاط معنوی در هشت بقعه و مساجد سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: ۲۰ مبلغ اعزامی از قم در اجرای هر چه بهتر طرح تابستانی «نشاط معنوی» در بقاع متبرکه استان این اداره کل را همراهی می‌کنند.

حجت الاسلام مؤمنی مقدم بیان کرد: طرح نشاط معنوی از برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است که با هدف غنی سازی اوقات فراغت، تقویت و ارتقای بنیه اعتقادی، دینی، اخلاقی و ارزش‌های انقلاب اسلامی در میان جوانان و نوجوانان به همراه استفاده از ظرفیت این قشر برای قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه همه ساله طبق فرموده رهبر معظم انقلاب از ۱۳ تیر تا ۲۹ مرداد درحال برگزاری است.

وی برپایی اردو‌های تفریحی - زیارتی، برگزاری کلاس‌های قرآنی حفظ و قرائت، آموزش احکام دینی و آموزش رایانه‌ای و خطاطی را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده در قالب اجرای طرح «نشاط معنوی» ذکر کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان از وقف به عنوان پشتوانه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه نام برد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۰ وقف جدید در این استان به ثبت رسیده است که این نهاد برای سوق دادن موقوفات جدید به سمت نیاز‌های جامعه، راه اندازی مراکز مشاوره وقف جدید، انجمن یاوران وقف و نشست‌های تخصصی وقف را در برنامه دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت در سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با دهه کرامت ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در استان تدارک دیده شده به طوریکه بزرگداشت امام زادگان در بقعه سید باقر از برنامه‌های محوری این ایام است.

انتهای پیام/ع

برگزاری طرح نشاط معنوی در هشت بقعه و مساجد سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار