مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان از ثبت ۸۱۱ هزار و ۳۵۹ تردد بین استانی وسیله نقلیه در جاده‌های جنوب استان در خرداد امسال خبر داد.

 شهرام مبارکی با بیان اینکه متوسط تردد بین استانی در این ماه ۲۶ هزار و ۱۷۳ وسیله نقلیه بوده است، اظهار کرد: تردد وسایل نقلیه طی این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی تأکید کرد: سامانه‌های هوشمند حمل و نقل از قبیل دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه‌های تردد شمار، سیستم توزین در حال حرکت و سامانه‌های ثبت تخلف در تمام جاده‌های جنوب استان فعال هستند و از این طریق، وضعیت ترافیکی و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در محور‌ها مورد کنترل و پایش قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: محور‌های ایرانشهر به بمپور و بالعکس، سه راهی نیکشهر به منطقه آزاد چابهار و بالعکس و چابهار به راسک به ترتیب پرتردد‌ترین محور‌های جنوب استان در این مدت بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان گفت: براساس اطلاعات ثبت شده از وسایل نقلیه جنوب سیستان و بلوچستان در سامانه‌های پلاک‌خوان سایر استان‌ها، بیشترین سهم مقاصد سفر خودرو‌های جنوب استان در این بازه زمانی به‌ترتیب به مقصد کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بوده است.

مبارکی در پایان در خصوص استفاده هموطنان از خدمات تلفن گویای ۱۴۱، افزود: سامانه تلفنی گویا و اپراتوری ۱۴۱ به شکل ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار