بانک مرکزی با صدور بخشنامه‌ای به شبکه بانکی کشور تاکید کرد: بانک‌ها باید با یک ضامن معتبر و سفته، وام ازدواج پرداخت کنند.

بانک ها فقط با یک ضامن معتبر و سفته، وام ازدواج پرداخت کنندبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بانک مرکزی، این بانک در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی ابلاغ کرد به زوج‌هایی که تاریخ عقد آن‌ها بعد از اول فروردین ماه سال ۱۳۹۶ است و تاکنون تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دریافت نکرده اند، با یک ضامن معتبر و سفته وام ازدواج پرداخت شود.

از محل پس‌انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی، به زوج‌هایی که تاریخ عقد آن‌ها بعد از ۱۳۹۶/۱/۱ است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده اند، با اولویت نخست و با سقف فردی ۳۰۰ میلیون ریال، با دوره بازپرداخت پنج ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شود.


بر این اساس با توجه به مفاد قانون یادشده مبنی بر اخذ یک ضامن معتبر و سفته، واحد‌های اجرایی ذیربط در سراسر کشور، نسبت به اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج مطابق قانون یادشده، اقدام کنند.

انتهای پیام/

تسهیل شرایط پرداخت وام ازدواج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیروس
۱۹:۲۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
بانکها هنوز دوتا ضامن میخواهند که ضامن اول باید رسمی باشد دومی هر چی شد
Germany
مهدی
۱۶:۳۹ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
در مراحل دریافت وام ازدواج هستیم(22مهر98).شهرستان قزوین و بانک خصوصی
شانس اوردیم ونوبت دریافت وام خلوت تر از بقیه بود.و از ما که تازه مشتری خوش حساب و قدیمی هستیم حداقل دو ضامن خواستن(که هر دو دسته چک داشته باشن)و علاوه بر این ها خودم و خانمم سفته به مبلغ 40 ملیون دادیم و از ضامنین نفری 45 ملیون چک گرفتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
کاش طرح وام ازدواج قطع میشد خسته شدیم بخدا
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۲ ۱۶ تير ۱۳۹۸
کاش سیستم بانکی کشور به جای ضامن یک راهکار دیگر رو انتخاب بکنه چون اوضاع جوری شده که کمتر کسی ضمانت کسی را قبول میکند. من خودم الان ضامن چند نفر هستم که دو نفر از آنها و یکی دیگر هم داره اضافه میشه به دلیل مشکل مالی که دارند نمیتوانند وام خود را پرداخت کنند و از حقوق من کسر میشود. و خودم هم دچار مشکل شده ام و دیگر قسم خوردم ضمانت کسی را قبول نکنم حتی اگر طرف خیلی هم محتاج باشد. ابتدا با هزار التماس و قول و قرار و قسم و واسطه فرستادن من رو مجاب کردند که ضمانت را قبول کنم ولی الان خودم دچار مشکل شدم و کسی نیست به من کمک کند و یک چک ازش دارم و چیکار میتونم بکنم برم بندازمش زندان؟ یا کار دیگر مگه این آدم از مردم این کشور نیست و درآمد یا یارانه و حقی از این مملکت ندارد پس چرا ضامن باید جور اینها را بکشند و مدام باهم درگیر باشند. از مسئولین محترم عاجزانه خواهش میکنم یک راهکار مناسب جهت ضمانت بانکی پیدا کنند تا این همه مردم نسبت به یکدیگر بد بین و بی تفاوت و دشمن نشوند.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۳:۱۴ ۱۵ تير ۱۳۹۸
احه عزیز من شما موقعیی که 30 تومن بگیری معلومه که باهات سخت گیری میکنن و سفته و ضامن و هزار دنگ و فنگ میخوان
آخرین اخبار