مهم‌ترین حوادث امروز، یکشنبه ۱۶ تیرماه ۹۸ در استان خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث در نقاط مختلف استان خوزستان در روز یکشنبه ۱۶ تیرماه ۹۸ را در این بسته خبری مشاهده نمایید.

مهار آتش سوزی در منطقه زاووت اندیکا

مصطفی یوسفی رییس اداره محیط زیست شهرستان اندیکا گفت: ساعت ۱۴ روز گذشته، شنبه ۱۵ تیرماه، آتش سوزی در منطقه زاووت این شهرستان گزارش شد.

وی با بیان اینکه نیرو‌های امدادی و مردمی از همان دقایق اولیه به محل اعزام شدند، تصریح کرد: با تلاش نیرو‌های مردمی، محیط بانان و نیروی انتظامی آتش حوالی ساعت ۱۸ به طور کامل خاموش شد.

یوسفی اظهار داشت: این آتش سوزی ابتدا از کاه و کلش باقی مانده در مزارع شروع و سپس در حال سرایت به مراتع اطراف بود که با تلاش نیرو‌های امدادی از توسعه آن جلوگیری بعمل آمد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان اندیکا افزود: بررسی محدوده این آتش سوزی و علت آن توسط نهاد‌های مربوطه در حال انجام است.

توقف کابل و سیم سرقتی در ایستگاه قانون

سرهنگ سید محمد صالحی جانشین فرمانده انتظامی خوزستان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت لوله و اتصالات و سیم برق از شرکت‌های دولتی در امیدیه، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری مرکزی امیدیه با انجام تحقیقات گسترده اطلاعاتی، یک انبار محل دپوی کالا‌های سرقتی را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی، در بازرسی از محل مذکور تعداد ۶۹ عدد انواع لوله فلزی انتقال نفت به وزن ۱۰ تن و ۳۰۰ کیلو گرم کابل و سیم برق سرقتی کشف کردند.

سرهنگ صالحی بیان داشت: انبار مذکور تا اطلاع ثانوی تعطیل و در این خصوص یک متهم دستگیر، و یک خودرو توقیف شد.

کشف ۳ محموله کالای قاچاق در هندیجان

سردار حیدر عباس زاده فرمانده انتظامی خوزستان درخصوص کشف کالای قاچاق در هندیجان گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشدید برخورد با قاچاقچیان، مأموران پلیس آگاهی مستقر در ایست و بازرسی امامزاده عبدا… شهرستان هندیجان با همکاری مأموران انتظامی این ایستگاه هنگام بازرسی به ۳ خودرو وانت تندر، وانت پراید و یک خودروی سواری پژو مشکوک شدند که پس از رعایت حقوق شهروندی و استفاده از علائم هشدار دهنده و در نهایت با شلیک چند گلوله هوایی، خودرو‌های مورد نظر را که قصد فرار داشتند متوقف کردند.

وی اظهار کرد: در بازرسی از بار خودرو‌های توقیفی، ۵ دستگاه کولر گازی ۲۴ هزار مارک زانتی، تعداد ۲۵ ثوب پوشاک، یک دستگاه لیزر مو به همراه ۳۰۹ عدد لوازم جانبی و اتصالات دستگاه مذکور کشف شد.

سردار عباس زاده اذعان داشت: در این راستا ۳ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: سودجویان و مخلان اقتصاد داخلی باید بدانند نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی و کنترل تحرکات با هرگونه فعالیت سودجویان برابر قانون برخورد خواهد کرد.

زبانه‌های آتش در منزل مسکونی در اهواز

آتش پاد علی تراب پور مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ساعت ۷ صبح امروز، یکشنبه، ۱۶ تیر ماه، یک فقره آتش سوزی در یک باب منزل مسکونی و حبس شدن ۲ نفر در منطقه کیان آباد این کلانشهر به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد.

وی بیان کرد: تیم‌های عملیاتی سازمان شامل؛ ۲ دستگاه خودرو اطفاء حریق و یک دستگاه خودرو امداد و نجات به سرعت و با تجهیزات کامل به محل حادثه اعزام شدند و پس از ایمن سازی محل، اقدام به نجات جان ساکنان منزل و مهار آتش سوزی کردند.

آتش پاد تراب پور اظهار داشت: در این حادثه، ایثار و از خود گذشتگی آتش نشانان سبب نجات جان ۲ نفر زن و دود گرفتگی یکی از آتش نشانان فداکار شد.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز هر ۳ نفر مصدوم حادثه توسط عوامل امدادی اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند و تیم‌های عملیاتی پس از بررسی و اطمینان از رفع خطرات احتمالی، محل حادثه را به سمت ایستگاه مربوطه ترک کردند.

 

انتهای پیام/گ

برچسب ها: حوادث ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.