حزب‌الله عراق: آمریکا در پی تبرئه فرمانده اتاق عملیات الانبار در موضوع جاسوسی برای سیا است

سخنگوی گردان حزب‌الله عراق گفت سفارت آمریکا در بغداد در پی مداخله در پرونده جاسوسی فرمانده اتاق عملیات الانبار برای سیا، به منظور تبرئه اوست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، محمد محیی، سخنگوی رسمی گردان حزب‌الله عراق، گفت سفارت آمریکا در عراق در موضوع گفتگو فرمانده اتاق عملیات الانبار با مزدور سی‌آی‌ای مداخله کرد تا زمینه را برای تبرئه این افسر عالی نظامی فراهم آورد.

او در ارزیابی نوار صوتی منتشر شده از گفتگوی فرمانده اتاق عملیات الانبار با یکی از اعضای سازمان جاسوسی آمریکا در گفتگو با برنامه المسائیه در المیادین گفت: این موضوع برای مردم عراق بسیار دردناک است، چنانچه هم زمان آسیبی برای نهاد‌های نظامی کشور به شمار می‌آید، توطئه و جاسوسی در این سطح باید در تاریخ نهاد‌های نظامی کشور ثبت و این نهاد‌ها باید از این آسیب پاکسازی شوند تا بتوانند به ماموریتی که بر دوش دارند عمل کنند. در این زمینه شاهد مواضع متفاوتی بوده‌ایم، که این امر خود ناشی از میزان تاثیرپذیری از این خبر و میزان نزدیک بودن افراد به فرد متهم است که سمت فرماندهی اتاق عملیات انبار را بر عهده دارد.

این سخنگو افزود: برخی سعی کردند این موضوع را به نوعی دستخوش مرور زمان کنند، در این زمینه سفارت آمریکا به وضوح مداخله کرد تا به نوعی بتواند به عنوان مقدمه‌ای برای خارج کردن الفلاحی از کشور، او را تبرئه کنند، برخی از افراد و گروه‌های سیاسی نزدیک به الفلاحی (فرمانده اتاق عملیات الانبار) و دیدگاه حامی او، سعی کردند با تردید و تشکیک در درستی این خبر، زمان بخرند.

محیی اضافه کرد: سفارت آمریکا در واقع از روز جمعه یعنی بلافاصله از زمانی که وزارت دفاع کمیته‌ای را برای بررسی موضوع تشکیل داد، مداخله کرد تا بتواند در روند سیر کار‌ها تاثیر بگذارد و به نوعی اجازه ندهد روند کار‌ها درست پیش برود، البته این موضوع چندان نیاز به کنکاش ندارد زیرا متهم زنده و حاضر است، صدای او هم موجود است و می‌توان خیلی آسان این مسائل را با هم و با اسنادی که وجود دارد تطبیق داد. آمریکا فهمیده است که این اسناد فعالیت‌های گسترده‌اش در نهاد‌های امنیتی و نظامی و برخی از دیگر مراکز دولتی عراق را فاش و رسوا می‌کند.

او در ادامه گفت: بر اساس اطلاعاتی که شبکه رسانه‌ای مقاومت در عراق منتشر کرد، سفارت آمریکا کارش را برای فشار بر کمیته تشکیل شده از طرف وزارت دفاع آغاز کرده است، این کمیته باید گسترش یابد و نهاد‌های دیگر هم در آن سهیم شوند، مجلس نمایندگان باید از طریق کمیسیون امنیت و دفاع در آن حاضر شود تا سفارت آمریکا نتواند مداخله کند و در تلاش برای تبرئه الفلاحی و مقابله با تبعات این موضوع، که می‌تواند دربرگیرنده شبکه گسترده‌ای باشد که سفارت آمریکا در عراق مدیریت می‌کند، روند کار کمیته را منحرف نماید.

سخنگوی حزب‌الله عراق تاکید کرد: این‌ها حقایق روشنی است و اتفاق تازه‌ای در عراق نیست، موضوع سقوط موصل خیانتی آشکار بود؛ خیانتی که بسیاری از افسران ارتش عراق در آن نقش داشتند، سقوط الانبار و بسیاری از شهر‌های عراقی دیگر هم اینگونه بود، خیانتکارانی در این زمینه نقش داشتند که آنان را شناخته ایم، حتی مجلس نمایندگان عراق درباره فعالیت برخی از افسران عراق تحقیقاتی انجام داده است.

محیی افزود: عقیده ما این است که با شبکه گسترده‌ای روبرو هستیم، افرادی هم با این شبکه‌ها همکاری می‌کنند، نمی‌توان این حملات را به گروه‌های دیگر منتسب کرد، گروه‌هایی به جز آمریکا و اسرائیل، جرات چنین کاری را ندارند، ما اتفاق بزرگی را در پیش رو داریم که تهدیدی جدی برای امنیت ماست و نباید با بی توجهی به عوامل اجرایی آن، از جمله سفارت آمریکا، به جزئیات دیگر متمرکز شویم.

او اضافه کرد: ما می‌دانیم آمریکا افکاری در سر دارد تا با استفاده از عراق، علیه محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران عمل کند، سعی می‌کند خواسته‌اش را بر عراق تحمیل کند و عراق را به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حمایت از طرح معامله قرن وا دارد. همه شواهد نشان می‌دهد آمریکا در عراق در بخش جاسوسی و نفوذ فعال است و اگر دولت عراق بخواهد در این زمینه کوتاهی کند و به اطلاعات ارائه شده در این زمینه توجه نکند به یقین فهرستی طولانی از کسانی که در این زمینه فعالند به مرور زمان آشکار خواهد شد به این دلیل که طرف‌های بسیاری در کشور وجود دارند که می‌خواهند شفاف‌سازی کنند. ما نیازمند حمایت از کشوریم و این شبکه‌ها با امنیت ما بازی می‌کنند.

وی افزود: ما از زمانی که آمریکا در سال ۲۰۰۳ وارد کشورمان شد در برابر آمریکا قرار داریم، تا به الان آنان علیه کشور ما توطئه کردند، با کشتار هزاران عراقی در کشور جنایت کردند، بخش‌های مختلف کشور را با خطرات سخت روبرو کردند، خطر داعش را به وجود آوردند که بهایی سنگین را در کنار هزاران شهید پرداخت کردیم، ما در برابر کشوری توطئه‌گر و کشوری قرار داریم که در پی تسلط بر عراق است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار