وزارت خارجه عراق بار دیگر بر رد اشغالگری رژیم صهیونیستی تاکید کرد و افزود هیچ رابطه‌ای با این رژیم ندارد و به اصل تحریم آن، پایبند است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی آفاق، وزارت خارجه عراق بار دیگر در بیانیه ای بر موضع کشورش در قبال مسأله فلسطین که موضعی اصولی و تاریخی در مخالفت با اشغالگری اسرائیل و غصب سرزمین عربی فلسطین است، تأکید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه آمده است: رسانه ها سخنان نامناسبی را از زبان سفیر عراق در واشنگتن نقل کرده اند که باید وزارت خارجه توضیح دهد کشورها و رسانه ها، اهمیتی خاص برای مسأله فلسطین دارند؛ مسأله ای که محوری اساسی را در نشست ها و دیدارهایی بازی می کند که نمایندگان و هیئت های ما در خارج حاضر می شوند.

وزارت خارجه عراق در ادامه تأکید کرد: موضع عراق در برابر مسأله فلسطین، همان موضع اولیه و تاریخی در خصوص مخالفت با اشغالگری اسرائیل و غصب سرزمینی عربی است. ما هیچ گونه رابطه ای با رژیمی اشغالگر برقرار نمی کنیم و به اصل بایکوت پایبند هستیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: دیر زمانی است عراق در تمامی محافل منطقه ای و جهانی و در طول تاریخ، پیوسته از مسأله و ملت فلسطین در مبارزه و دفاع از حقوقش حمایت کرده و حتی یک روز نیز از موضعش دست نکشیده است. موضع عراق در مخالفت با تمامی اشکال عادی سازی روابط با این رژیم غاصب است که کشتار به راه می اندازد و زندگی انسانها را با ظلم و تجاوزگری نابود می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار