سردار جلالی گفت: آمریکایی‌ها از طريق واسطه‌هایی به ما اعلام کردند كه می‌خواهند برای حفظ آبروی خود عملياتی محدود انجام دهند.

پاسخ قاطع ايران به پيغام آمريكا پس از سرنگونی پهپاد جاسوسیبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز (یکشنبه) سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پنجمین همایش علوم و مهندسی دفاعی در دانشگاه افسری و‌ تربیت پاسداری امام حسین برگزار شد، اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی همواره با دشمن و استکبار درگیر بوده ایم، پس از دفاع مقدس اثر آن تحت عنوان بازدارندگی تا مدتها ادامه داشت. ریشه درگیری آمریکا با ما به دلیل اساس انقلاب اسلامی است که سلطه آمریکا را نفی می کند و این خصومت آنها ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: آمریکایی‌ها در تقابل با انقلاب اسلامی پس از ترامپ رویکرد جدیدی را اتخاذ کردند، نگاه آن‌ها این است که اروپایی‌ها را با لفاظی و حرف های بدون عمل ما را در برجام نگه دارند. از ابتدای سال ٩٨ وارد فاز جدیدی از این جنگ شدیم. استراتژی آمریکایی ها در سال ٩٧ استفاده ازفضای مجازی بود که متاسفانه در کشور ما با غفلت مسئولین رشد پیدا کرده است.

وی ادامه داد: فضای مجازی امتیازاتی را به دشمن داده که از جمله آن عملیات شناختی است، تمام تلاش دشمن در سال ٩٧ استفاده از فضای مجازی و فشار اقتصادی و نهایتا هدایت مردم برای درگیری با دولت و نظام بود.

سردار جلالی با بیان اینکه توانستیم در سال ٩٧ هر چهار مرحله عملیات دشمن را خنثی کنیم، بیان کرد: در این سال اثبات شد که همه تدابیر دشمن با وحدت کلمه و پشت سر رهبری حرکت کردن، شکست خواهد خورد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: در سال ٩٨ آمریکایی ها به این نتیجه رسیدند که باید عامل جنگ نظامی را هم در اذهان مردم تقویت کنند و در این عرصه هم آمریکایی ها به دنبال استفاده از پتانسیل ترس از جنگ در داخل جامعه بودند و برخی از عناصر و جریانات خودفروخته در این شرایط می گفتند که احتمال جنگ وجود دارد، اما خواست خداوند ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا را رقم زد و این اقدام تاکتیکی اثر بلند مدتی در زمینه بازدارندگی خواهد داشت.

جلالی عنوان کرد: این اقدام، لایه نظامی طراحی شده توسط دشمن را برای ترساندن مردم به شکست کشاند.

وی با بیان اینکه از ابتدای اردیبهشت تا انتهای خردادماه بیش از ٦٠ تیم دیپلماتیک به‌عنوان واسطه به ایران فرستاده شده است، تاکید کرد: در لایه سیاسی مقام معظم رهبری تدبیر کردند و با برگرداندن این لایه به ریل اصلی خود، مسیر کاهش تدریجی تعهدات برجام را طراحی کردند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه در لایه سیاسی هم فعالیت و درگیری شدیدی را با دشمن داریم، گفت: زمانی که پس از سرنگونی پهپاد متجاوز دشمن از طریق واسطه های دیپلماتیک اعلام می کند که من برای حفظ آبروی خود می خواهم عملیاتی محدود و در منطقه ای کم ارزش انجام دهم و شما پاسخ به آن ندهید؛ پاسخ نظام جمهوری اسلامی این است که ما هر عملیاتی را شروع جنگ تلقی می کنیم و به آن پاسخ خواهیم داد و زمین جنگ را ما طراحی می کنیم و اگر شما آن را شروع کردید، پایانش را ما اعلام می کنیم.

سردار جلالی عملیات تروریستی را لایه دیگر جنگ آمریکایی ها علیه کشورمان برشمرد و ادامه داد: آمریکایی ها در سال ٩٨ تمام امکانات خود را برای ایجاد نا امنی در کشور فراهم کرده اند و هیچ حوزه‌ای وجود ندارد که آنها بتوانند اقدامی انجام دهند و انجام ندهند. وضعیت امنیتی فعلی کشور ناشی از تلاش های بی‌وقفه نیروهای نظامی و امنیتی کشور است.

در پایان رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر انجام حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور پس از ساقط شدن پهپاد متجاوز، گفت: کسی که مدعی حمله سایبری است و خودش ٩٨ درصد زیرساخت‌هایش بر بستر سایبر قرار و طبیعتا بیشترین آسیب پذیری را خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۰۷ ۱۹ تير ۱۳۹۸
سلام به همه هموطنان عزیز
اگر دولت محترم فرموده و نقشه راه اقا در زمینه اقتصاد مقاومتی را به نحو احسن و جدیت دنبال میکردند مطمئناً اکنون دست مسئولین محترم ایران و ملت بزرگوار ایران در مقابل تحریم های جدید که بدترین و شدیدترین تحریمهاست که از ان به جنگ اقتصادی تعبیر و تفسیر میشود پر و بازتر بود.
اما حیف و صد افسوس که اقدامی نکردند و بدتر اینکه شاهد ان بودیم که کارخانجات و بنگاه های اقتصادی هر روزه دچار ورشکستگی و تعطیلی میشدند.
-
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۷ تير ۱۳۹۸
آمریکا هرکاری از دستش برعلیه مابراید انجام می دهد گول اورانخورید
Iran (Islamic Republic of)
1377
۱۰:۳۲ ۱۷ تير ۱۳۹۸
هر اقدامی کردن مسولین باید با قدرت جواب شون رو بدن وگرنه ما مردم خودمون انقلابی جوابشون رو میدیم....مسولین توجه کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۱۷ تير ۱۳۹۸
آمريکا هيچ غلطي نميتونه بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
اگر ما کشتی های انگلیسی را که از تنگه هرمز می گذرند توقیف نکنیم اقتدارمان زیر سوال می رود امروز بهترین زمان و بهترین شرایط برای اینکه نشان بدهیم که ژاندارم تنگه هرمز هستیم اگر امروز این کار را انجام ندهیم برای همیشه باید با بستن تنگه هرمز خداحافظی کنیم از مسئولین عاجزانه خواهش می کنیم و دستشان را می بوسیم که اقدام کنند بخدا قسم که این لطف الهی ست بخدا بهترین شرایط داریم تردید نکنید ملت پشت سرتان هستیم
Iran (Islamic Republic of)
yashar
۲۰:۴۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
آمریکا درحال احتضاره
Germany
رصا
۲۰:۲۸ ۱۶ تير ۱۳۹۸
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۶ تير ۱۳۹۸
پس چرا جواب دزدی نفتکش را نمیدید واین شغال پیر را دماغش را نمیسوزونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۶ تير ۱۳۹۸
شماصبرداشته باش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۶ تير ۱۳۹۸
ایستادگی و مقاومت در مقایل امریکا و اروپا تنها شرط پیروزی است ...دوستان فقط مقاومت و جواب در مقابل عمل آنها ...دست رهبری رو میبوسم با این این تدبیر که در مقابل اروپا تعهداتمان را کاهش دهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۶ تير ۱۳۹۸
ماشاء ا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
آمريکا رو به افول است انشالله