مجری طرح زیتون کشور گفت: کارگروه ملی مدیریت پساب زیتون در راستای توجه به محیط زیست تشکیل می شود.

تشکیل کارگروه ملی مدیریت پساب زیتونبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رحمت اله پریچهر مجری طرح زیتون کشور گفت: این کارگروه با هدف بررسی و شناسایی راهکار‌های علمی و اجرایی برای مدیریت پساب حاصل از کارخانه‌های روغن کشی و تولید کنسرو از ابتدای سال جاری تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: ما درصدد هستیم پساب زیتون بازیافت و مجددا مورد استفاده قرار گیرد و  توجه به محیط زیست یکی دیگر از دلایل و ضرورت‌های مدیریت پساب زیتون است.

مجری طرح زیتون کشور گفت: ۴۲ کارخانه روغن کشی ثابت و ۳۵ کارخانه روغن کشی سیار مشغول به کارند که  بر اثر فعالیت این کارخانه ها، پساب‌هایی تولید می‌شود که دارای آنتی اکسیدان و پلی فنول هستند و می‌توان از این مواد استفاده کرد.

پریچهر افزود: این کارگروه ملی با پیشنهاد دفتر زیتون و با حضور نمایندگانی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان‌های ملی استاندارد، غذا و دارو، محیط زیست، موسسه تحقیقات خاک و آب، دفتر صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی، موسسه تحقیقات فنی و مهندسی و سایر کارشناسان ذی ربط در موسسه تکنولوژی نانو تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این کارگروه فعالیت‌های پژوهشی انجام شده در زمینه مدیریت پساب، طرح‌ها و پروژه‌های جدید در زمینه استفاده از پساب، راهکار‌های علمی و اجرایی مدیریت پساب و پیشنهادات اجرایی مانند استفاده از یک تصفیه خانه بزرگ برای بازیافت آب و مواد موجود در پساب فرآوری زیتون مورد توجه قرارمی گیرد.

مجری طرح زیتون کشور گفت: به منظور کاهش پساب زیتون، اعتباراتی برای تبدیل کارخانه‌های فرآوری زیتون که به صورت ۳ فاز کار می‌کنند به ۲ فاز تخصیص خواهد یافت.
 
انتهای پیام//م.پ

 

کارگروه ملی مدیریت پساب زیتون تشکیل می گردد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.