پایگاه اینترنتی روزنامه ­گاردین در گزارشی به توصیف وضعیت سلول‌های نگهداری مهاجران در مرز آمریکا پرداخت.

اوضاع تکان‌دهنده مهاجران در مرز آمریکا/ هیچ گوش شنوایی برای رسیدگی به اوضاع پناهجویان وجود نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی ­گاردین در گزارشی از اوضاع سلول‌های نگهداری مهاجران در مرز آمریکا نوشت: از مدت‌ها قبل گزارش‌های تکان‌دهنده‌ای منتشر شده بود مبنی بر اینکه مهاجران بازداشتی توسط گشت مرزی آمریکا در شرایط ترسناک و به شدت نگران‌کننده‌ای نگهداری می‌شوند. ولی بسیاری به این گزارش‌ها اهمیتی نمی‌دادند و بسیاری سخنان الکساندرا اوکازیو - کورتز را در توصیف ایجاد «اردوگاه‌های کار اجباری» در مرز‌ها نادیده گرفتند.

چندی پیش هیئتی از نمایندگان کنگره از دو تاسیسات بازداشتگاهی مهاجران در تگزاس بازدید کردند. بازداشت شدگان در این مراکز چندین هفته بود استحمام نکرده بودند و روی کف بتونی می‌خوابیدند و به آب آشامیدنی دسترسی کافی نداشتند. یکی از زنان بازداشتی به آن‌ها گفت ماموران گشت مرزی زنان را تشویق می‌کنند تا از کاسه توالت آب بنوشند و در برابر هیئت بازدید کننده به شرایط زندانیان می‌خندند.

برخی گزارش‌ها نیز از "ازدحام خطرناک" زندانیان در سلول‌هایی حکایت دارد که تا بیش از پنج برابر ظرفیت اصلی پر شده‌اند. همچنین در سه تاسیسات گشت مرزی از پنج بازداشتگاه مرزی مورد بازدید، کودکان بازداشتی به دوش گرفتن دسترسی نداشته اند.

بازرسان می‌گویند سلول‌ها از بوی متعفن ادرار و فضولات انسانی پر بود، هیچ فضایی برای دراز کشیدن وجود ندارد و دمای داخل سلول به بالای ۲۷ درجه سانتیگراد می‌رسد. در یکی از تاسیسات بازداشتگاهی حدود یک هفته بود که بزرگسالان در شرایط ایستاده نگهداری می‌شدند و اموال و دارایی‌های شخصی بازداشت شدگان به یک زباله دانی در پشت بازداشتگاه انداخته شده بود.

هیچ‌یک از این گزارش‌ها تازگی ندارد. در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما نیز گزارش‌های متعددی در باب شرایط تحقیرآمیز و غیربهداشتی سلول‌های مرزی ثبت شده است.

مقامات امنیت داخلی آمریکا سعی دارند اینگونه به مردم القا کنند که مشکل، فقدان تاسیسات کافی برای بازداشت شدگان است. در هر حال با نظارت ضعیف ماموران گشت مرزی، طولانی‌تر شدن دور بازداشت مهاجران به امری عادی تبدیل و موجب شده است افراد به جای چند روز هفته‌ها و ماه‌ها شکنجه شوند. دولت ترامپ به این گزارش‌ها اهمیتی نمی‌دهد زیرا این وضعیت کمک می‌کند تا آن‌ها به خواسته خود یعنی احداث زندان‌های بیشتر برسند و دموکرات‌ها به راحتی در این تله آن‌ها گرفتار می‌شوند.

این در حالی است که بازداشت شدگان به رفتاری انسانی نیاز دارند. شمار زیادی از پناهجویان هم اکنون یا بازگردانده می‌شوند یا در قفس نگهداری می‌شوند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۱۷ تير ۱۳۹۸
خدا چی، امیدواریم عذاب ودرد برای اون قاتلین باشه بیچاره مهاجران
آخرین اخبار