مدیر جهادکشاورزی شهرستان خلخال گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵۵۰ تن گیلاس و آلبالو در شهرستان خلخال برداشت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهبود علیزاده، مدیر جهادکشاورزی شهرستان خلخال در خصوص میزان تولید گیلاس و آلبالو گفت: بیشترین سطح باغات شهرستان خلخال مربوط به درختان سردرختی و هسته دار ودانه دار بوده که آلبالو و گیلاس در تمامی روستا‌های شهرستان خلخال در سطح وسیعی کشت شده که امسال بیش از ۵۵۰ تن گیلاس و آلبالو برداشت خواهد شد.

وی افزود: ارقام محصول آلبالو بومی و مجاری و گلاس زرد بومی و تک دانه مشهد بوده که بیشتر علاوه بر مصرف در پذیرایی صرف تولید مربا شده که با فراوری این محصول علاوه بر افزایش قیمت موجب سود خوب برای کشاورزان وبهره برداران در روستا‌ها می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خلخال بازار مصرف محصولات میوه خلخال را استان‌های شمالغرب و مرکز کشور عنوان و گفت: به لحاظ طعم و کیفیت وارگانیک بودن محصولات خلخال بیشترین خریداران را در بازار مصرف دارد.

علیزاده بیان کرد: امسال برداشت محصول آلبالو و گیلاس در بیش از ۱۰۰ روستای شهرستان خلخال تا پایان تیرماه ادامه خواهد داشت و قیمت آلبالو و گیلاس ابری و گیلاس تک دانه مشهد شهرستان خلخال به ترتیب در باغات ۲ هزار تومان، ۳ هزار تومان و ۵ هزار تومان به فروش می‌رسد که دربازار مصرف این قیمت بعضا با افزایش دو برابری به دست هموطنان می‌رسد.

انتهای پیام/ح

آغاز برداشت گیلاس و آلبالو در خلخال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.