رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: این استان در زمینه تامین دان مرغی و کنسانتره جزو ۱۰ استان برتر کشور است

کردستان، پیشتاز در تامین دان مرغی و کنسانترهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خالد جعفری افزود: خوراک دام و طیور ۲۱ استان کشوردرخوشه صنعتی خوراک دام کردستان با سرمایه گذاری هزار میلیارد ریالی تامین می‌شود.
وی کارخانه ذرت خشک‌کنی با ۳ خط تولید در کامیاران، کشتارگاه صنعتی طیور در سنندج، واحد تحقیقاتی مرغ گوشتی در سنندج، آزمایشگاه کنترل کیفی و کارخانه‌های تولید کود مرغی را از جمله واحد‌های جدید ذکر کرد.
این مقام مسئول در ادامه به تولید سالانه یک هزار و ۳۵۰ تن عسل باکیفیت در کردستان اشاره کرد وافزود: علاوه بر تولید عسل، فعالیت‌هایی همچون تولید ژل رویال، زهر زنبور عسل و پرورش ملکه انجام میشود که پیشبینی میشود امسال ۳۰۰ کیلو گرم ژل رویال در کردستان تولید شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی در سخنانی دیگر به صنعت مهم نوغانداری (پرورش کرم ابریشم) پرداخت و تشریح کرد: استان کردستان بخاطر داشتن اراضی خوب و بارش‌های مناسب می‌تواند یکی از استان‌های مستعد برای پرورش کرم ابریشم در منطقه غرب و شمال غرب کشور باشد.
جعفری در پایان به ایجاد ۱۷۰ ایستگاه پیش آگاهی در استان اشاره کرد و افزود این ایستگاه‌ها برای کنترل و شناسایی آفات و بیماری‌ها تعبیه شده اند.

انتهای پیام/ت

ظرفیتهای کشاورزی استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.