مدیر شرکت توزیع برق شهرستان دزفول از تامین برق روستا‌های سخت گذر این شهرستان با استفاده از ۲۶۳ دستگاه پنل خورشیدی خبر داد.

اقبال طیب طاهر مدیر شرکت توزیع برق شهرستان دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در روستا‌های صعب العبور بخش سردشت و شهیون شهر سالند این شهرستان، ۲۶۳ دستگاه پنل خورشیدی با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد ریال از سال ۹۰ تاکنون نصب و بهره برداری شده است.

وی با اشاره به سخت گذر بودن روستا‌های مذکور، احداث شبکه سیمی برای تامین برق را غیر ممکن دانست بیان داشت: از سال ۹۵ تاکنون ۸۹ دستگاه پنل خورشیدی در روستا‌های سخت گذر بخش‌های سردشت و شهیون شهرستان دزفول با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال نصب شده است.

طیب طاهر با اشاره به صرفه اقتصادی و کم هزینه بودن انرژی خورشیدی برای تولید برق نسبت به شبکه سیمی افزود: از آغاز طرح نصب دستگاه پنل‌های خورشیدی برای روستا‌های صعب العبور بخش سردشت در سال ۹۰، ۱۱ دستگاه پنل خورشیدی و در سال ۹۳ با قرارداد یکساله با پیمانکار ۱۶۲ دستگاه پنل خورشیدی با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد ریال به منظور تامین برق در این بخش‌ها نصب و راه اندازی شدند.

انتهای پیام/گ

پنل‌های خورشیدی، راهی برای تولید و تامین برق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.