معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: ۳۱۶ هزار و ۴۷۳ نفر در محدوده این دانشگاه مورد غربالگری فشارخون قرار گرفتند که ۲۶هزار و ۲۰۵ بیمار با فشارخون بالاتر از نرمال شناسایی شدند.

افزون بر ۲۶ هزار بیمار فشارخونی در سیستان و بلوچستان شناسایی شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سیدمهدی طباطبایی  اظهار داشت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با هدف شناسایی افراد و پیشگیری از عوارض فشار خون در افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردار و بیماران کلیوی همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان آغاز شده و در ۲ بخش اطلاع رسانی و آموزش از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۷ خرداد و تشخیص و درمان از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر به اجرا در آمد.

وی ادامه داد: همزمان با اجرای این طرح ۴۴۰ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۱۴ پایگاه بیمارستانی و ۱۲ داروخانه علاوه بر ایستگاه‌های سیار به ارائه خدمات به هموطنان پرداختند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی و آسیب به کلیه‌ها را از جمله عوارض پرفشاری خون عنوان کرد و افزود: جمعیت مورد غربالگری شده این مدت ۷۷ درصد جمعیت بالای ۳۰ سال زیرپوشش این دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/گ

شناسایی بیماران دارای فشارخون در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار