جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی در اراک برگزار شد.

بررسی مسائل اجتماعی در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی / دو طرح کنترل خشم و پایگاه سلامت روان در استان مرکزی اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی و خانواده استان مرکزی با حضور اعضاء و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه در محل سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد.

بهروز اکرمی معاون سیاسی، امنیتی استاندار در اولین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی در سال ۹۸ گفت: با توجه به مصوبه هیئت دولت در سالجاری و در راستای اثربخشی مصوبات و عملی شدن آنها، ۳ کارگروه اجتماعی، زنان و خانواده، سلامت و بخش اجتماعی و فرهنگی کارگروه میراث فرهنگی در جامعه با هم ادغام شده اند.

اکرمی افزود: بمنظور تصمیم گیری‌های بهتر نیاز است که از این پس ۶ سمن مرتبط با حوزه‌های سلامت، زنان و خانواده و اجتماعی برای بیان مشکلات موجود در جامعه در این کارگروه حضور داشته باشند.

وی اضافه کرد: باید در راستای برنامه ریزی‌های صحیح و بهره گیری از منابع محدود مالی، دستگاه‌های مربوطه مشکلات وآسیب‌های موجود در حوزه خود را شناسایی و در کارگروه مطرح کنند تا با اقدام مشترک و همگرایی در جهت رفع آن‌ها تلاش شود.

فتح آبادی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری هم در این جلسه گفت: در سال گذشته هزارو ۷۷۰ عنوان برنامه در حوزه اجتماعی استان مرکزی برنامه ریزی شده بود که ۹۴ درصد برنامه‌ها محقق شد و امسال نیز با اقدام مشترک ۶۳ دستگاه اجرایی، ۱۶۰۰ عنوان برنامه در حوزه‌های مختلف برنامه ریزی شده است که از ابتدای خردادماه در حال انجام است.

دو طرح کنترل خشم و پایگاه سلامت روان در استان مرکزی اجرا می‌شود

جمالیان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این جلسه گفت: در زمینه آسیب‌های اجتماعی در سال جاریدو طرح کنترل خشم و پایگاه سلامت روان در استان مرکزی انجام می‌شود که برای تاثیرگذاری بیشتر باید این طرح‌ها در حاشیه شهر‌ها انجام گیرد.


وی افزود: شاخص‌های سلامت زنان از جمله اضافه وزن و استعمال دخانیات در استان مرکزی در حال بررسی است که با توجه به آمار‌های موجود نیاز اهتمام ویژه دستگاه‌های مربوطه در زمینه کاهش اپین امار‌ها در استان است.

استان مرکزی رتبه برتر مشارکت‌های مردمی بهزیستی

امینی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی هم در این جلسه از رتبه برتر مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان مرکزی در سال گذشته در کشور خبر داد و گفت: ۴۶ میلیارد ریال کمک‌های مردمی در بهار امسال، توسط این نهاد حمایتی در استان جمع آوری شده است.

امینی افزود: ارسال چهار کامیون کمک به استان‌های سیل زده خوزستان، گلستان و لرستان از دیگر خدمات مشارکت‌های مردمی استان مرکزی است.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: خانواده ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.