معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: روستای تنگ سرحه در جنوب استان تمام شرایط لازم برای ملی شدن را دارد.

روستای تنگ‌سرحه بلوچستان آماده ثبت ملی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  بهروز عیسی زهی  معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: روستای تنگ سرحه در جنوب استان تمام شرایط لازم برای ملی شدن را دارد و با توجه به حجم تولید و کیفیت محصولات حصیربافی امیدواریم پس از برگزاری سومین جلسه انتخاب روستا‌ها و شهر‌های ملی در ۳۱ تیر در تهران نظر کارشناسان و داوران را جلب کرده و به ثبت ملی برسد.

 بهروز عیسی زهی   اظهار داشت: بازارچه صنایع دستی زابل شهریور امسال به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: این بازارچه صنایع دستی در ساختمان قدیمی بانک تاریخی ایران انگلیس در حال ساخت است و تا شهریور امسال به بهره برداری می‌رسد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: برنامه‌های دیگری در دستور کار حوزه صنایع دستی این مجموعه قرار دارد که از جمله آن‌ها تأسیس کارگاه‌های آموزشی صنایع دستی در نیمه نخست سال و افتتاح چهار فروشگاه صنایع دستی در استان است.

وی بیان کرد: به زودی کلنگ بازارچه صنایع دستی کلپورگان نیز به زمین زده خواهد شد و اقدامات دیگری در این روستا از جمله محوطه سازی کارگاه و ایجاد ۱۰ غرفه فروش در این محل انجام می‌شود.

روستای کلپورگان در شهرستان سراوان به عنوان نخستین نمایشگاه زنده سفال در فهرست سازمان یونسکو به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ع

روستای حصیر بافی  تنگ سرحه در جنوب استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار